DC Business20.12.2016

NIMA komt voor het eerst met: Marketing Day 2017


Over een half jaar (20 juni 2017) organiseert NIMA voor het eerst NIMA Marketing Day. Een dag voor alle ruim 3.500 bij NIMA aangesloten professionals. Dit evenement zal plaats vinden in de Fabrique in Utrecht en wordt georganiseerd in samenwerking met BBP Media.

Marketing, communicatie en sales

Belangrijkste onderliggende thema is ‘persoonlijke ontwikkeling in marketing, communicatie en sales’, belicht in de breedste zin van het woord. Toegankelijkheid speelt daarbij een belangrijke rol. Dat geldt dus ook voor de virtuele omgeving en voor niet-leden.

Martin Huisman RM, voorzitter NIMA: ‘Samen met BBP Media als organiserende partij gaan we een superevent neerzetten, vóór het vak en dóór het vak.’ De introductie van het event ligt in lijn met de visie van NIMA om een open en dynamische vereniging te zijn waar ontwikkeling centraal staat en waar verbindingen worden gelegd tussen alle aangesloten professionals. ‘Als er één moment is waarop we alles uit de kast halen om te laten zien waar ‘midden in je vak’ voor staat, dan is het op de komende NIMA Marketing Day,’ aldus Huisman.

Het zal een event zijn voor alle professionals in het marketingvakgebied. En dus ook dé ontmoetingsplaats zijn voor alle vakgenoten en marketingbedrijven.

Langste dag

Er is gekozen voor een datum rond de langste dag, als iets om naar uit te zien vóór de grote vakantie-uittocht en aan het eind van het schooljaar. In circa 10 verticles van steeds 5 slots worden hoofdthema’s uitgewerkt die sterk aanhaken bij de actuele marketingpraktijk en waarbij relevantie voor de marketingprofessional en de markt centraal staat.

Te denken valt aan werken in multidisciplinaire marketingteams, next level storytelling, contentmarketing of marketing via social media. Maar ook grote bewegingen als new marketingmanagement en marketingtechnology krijgen ruim baan, evenals trends en topics op het terrein van persoonlijke ontwikkeling, zoals (marketing)education, loopbaan- en carrièreplanning en work-life-balance.

Verder lezen over Online Marketing

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Het zijn de laatste weken van 2023 en iedereen is bezig met het nieuwe jaar: wat zijn de trends, wat verwachten we? Google helpt je een handje door een beetje sturing te geven: dit is wat er volgens de zoekmachinegigant...

Marketing14.12.2023

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

Growth hacken, het klinkt als iets wat met cybercrime te maken heeft, maar niets is minder waar. Het betekent vooral het slim inzetten van het internet om groei mogelijk te maken. Een trend die al in 2014 vanuit de Veren...

DC Business26.10.2023

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HubSpot heeft tijdens zijn jaarlijkse evenement Inbound onthuld AI-functonaliteit toe te voegen aan zijn software. Er komt een speciaal HubSpot AI-gedeelte waarin allerlei functionaliteiten met kunstmatige intelligentie...

Marketing06.09.2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes