Steeds meer vraag naar Unified Communications uit de cloud


Do 22 nov 2012, Mitel

Mitel, leverancier van unified communications-softwareoplossingen, maakt bekend dat steeds meer partners hun portfolio uitbreiden met Mitel-communicatiediensten uit de cloud. De introductie van het ‘Subscription Based Licensing’-model, waarbij partners voor een vast bedrag per maand Mitel-licenties huren, waardoor kosten en risico verlaagd worden, heeft de vraag naar Mitel cloud-oplossingen verder vergroot.

Met het Subscription Based Licensing’–model speelt Mitel in op de toenemende vraag naar meer flexibiliteit en verlaging van kosten en risico. Bovendien is het model in lijn met de eigen cloud-strategie. Meer dan de helft van de Mitel-partners die telefoniediensten uit de cloud bieden, zijn in de afgelopen drie maanden overgestapt op dit nieuwe model, waaronder Apply, Loohuis, Detron ICT & Telecom Groep en NextiraOne (België).

Nieuwe kansen
In het huidige economische klimaat zoeken klanten naar flexibele ICT-oplossingen. Door de inzet van de Mitel Multi-Instance Communications Director (MiCD) is het mogelijk niet alleen applicaties uit de cloud te betrekken, ook telefonie en unified communications (UC) kunnen als dienst afgenomen worden. Dit biedt resellers nieuwe kansen. Naast het aanbieden van telefonie uit de cloud kan de dienstverlening uitgebreid worden met bijvoorbeeld SIP- en mobiele diensten, en koppelingen naar veelgebruikte applicaties zoals zorgoplossingen. Doordat de partners voor hun meer traditionele telecom- en VoIP-projecten al jaren gebruik maken van technologie waarop de MiCD is gebaseerd, is de overgang wat betreft training en beheer eenvoudig.

Subscription Based Licensing-model
Met het ‘Subscription Based Licensing’-model huurt de reseller licenties van Mitel voor een vast bedrag per maand. Er zijn vijf verschillende licentievormen waardoor alle gewenste functionaliteit, van simpel bellen, tot UC en thuiswerken aan de klant geboden kan worden. Zelfs specifieke functionaliteit zoals multimedia contact center-oplossingen kunnen worden aangeboden. Zo kan de Mitel-partner per klant, zelfs per gebruiker, functionaliteit en aanvullende diensten bepalen en op basis daarvan een vaste prijs per maand aanbieden.

Gijs Borsboom, Sales Director Mitel Northern Europe: “In toenemende mate zien we dat bedrijven behoefte hebben aan meer flexibiliteit als het gaat om hun communicatie-oplossingen, vooral in deze economisch lastige tijden. Met telefonie uit de cloud bieden wij klanten hiervoor een uitstekende oplossing waarbij ze de functionaliteit kunnen houden die ze gewend zijn. Daarnaast zijn wij de enige partij die daadwerkelijk per klant en zelfs per gebruiker de functionaliteit kan bepalen. Bovendien is dit op basis van technologie die volledig gebaseerd is op de oplossingen waar onze resellers al jaren mee werken.”

  • web 2.0




© 2004-2011 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap