IamProgrez helpt gemeenten en bedrijven met serious game Ready4Work

IamProgrez helpt gemeenten en bedrijven met serious game Ready4Work

Vorig artikel Volgend artikel

Steeds meer gemeenten in Nederland gebruiken assessments in de vorm van een game van het bedrijf IamProgrez om de jeugdwerkloosheid terug te dringen. Via dat soort games kunnen jongeren hun vaardigheden beter aantonen, waardoor bedrijven hen eerder in dienst nemen en hun kansen op de arbeidsmarkt groter worden.

Serious game Ready4Work

Deze week presenteerde IamProgrez zijn serious game Ready4WorkNB, waarmee de gemeenten in de provincie Noord-Brabant 1250 werklozen jongeren hopen te bereiken. In januari 2017 lanceert het bedrijf zijn volgende serious game voor de gemeente Amsterdam.

Via de interactieve cv-game kunnen jongeren door middel van een spelvorm hun kwaliteiten meten, zoals dat ook bij een assessment gebeurt. Een assessment in gamevorm sluit beter aan bij de belevingswereld van jongeren. Op deze manier wil IamProgrez de kloof dichten tussen vraag en aanbod op de arbeidsmarkt. Vaak sluiten diploma's en opleiding van studenten niet meer aan op wat in het bedrijfsleven gevraagd wordt. Daardoor stijgt de werkloosheid onder schoolverlaters.

We zien heel veel lege cv's of cv's die niet aansluiten bij de arbeidsmarkt. Vaak staan er alleen de zogeheten hard skills op, terwijl het bedrijfsleven vooral om soft skills vraagt. Wij meten met onze games of jongeren dat soort vaardigheden beheersen. Bijvoorbeeld of ze probleem oplossend vermogen hebben of hiërarchisch zijn ingesteld, hoe het zit met creativiteit, analyse, organisatievermogen en communicatieve vaardigheden. Zo kunnen we een link leggen tussen wat bedrijven nodig hebben en wat jongeren kunnen, krijg je vaker een match en daalt de jeugdwerkloosheid.
- Linda Frietman, oprichter en CEO van IamProgrez

Ready4Work werd de afgelopen jaren door diverse grote gemeenten ingezet en kreeg diverse awards. Steden als Breda en Utrecht gebruikten de game om voortijdig schoolverlaters te helpen hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Daarnaast worden de games van IamProgrez gebruikt om opleidingen en onderwijs beter te laten aansluiten op het bedrijfsleven. Doordat studenten hun talenten ontdekken kunnen ze een meer gefundeerde keuze maken voor een studie of beroepsopleiding.

Bij het afleveren van studenten op de arbeidsmarkt gaat het niet alleen om een diploma. Ze moeten ook soft skills leren. Scholen kunnen die tijdens de opleiding al bijschaven.
- Huib Langbroek, mede oprichter en COO van IamProgrez

Vanwege de innovatieve manier waarop de games deze vaardigheden van jongeren in kaart brengen ontving het Nederlandse bedrijf onlangs de prestigieuze Innovation Award op de BETT beurs (British Education Technology & Training) in Azië, wereldwijd het grootste evenement op het gebied van innovatie en educatie dat plaatsvindt op vier continenten. Om ook de Amerikaanse markt aan te boren maakte IamProgrez in januari 2017 deel uit van de handelsdelegatie die met minister Kamp naar Las Vegas afreist voor de Consumer Electronics Show (CES), de grootste tech-beurs in de wereld.

Voor het bedrijfsleven heeft IamProgrez een game ontwikkeld om recruitment & assesment processen te streamlinen. De recruitment game meet cultuur en vibe van een organisatie waardoor een betere fit ontstaat met potentiële werknemers. Een leaderbord geeft aan welke kandidaat de beste match is voor de organisatie op gebied van soft skills cultuur en vibe waardoor selectie en onboarding sneller gaat. In een tijd waarin millenials niet meer een maand willen wachten op een contract en waar recruitment budgetten onder druk staan kan een dergelijke tool, tijd, geld en uiteindelijk een veel beter gesprek met een geschikte kandidaat opleveren.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies