DC Business15.09.2016

​Emob lanceert ambitieuze Europese woonwebwinkel


Het jonge bedrijf Emob, met Belgische roots, heeft een belangrijke stap gemaakt in de groei naar een volwaardige Europese webshop. Door de keuze voor één algemene merknaam en URL het bedrijf efficiënter met zijn klanten communiceren en zo een grotere merkbekendheid opbouwen.

Interieur- en meubelshop

In 2009 lanceerde Emob een eerste webshop met specialisatie in kinderbedden en kinderkamers. De daaropvolgende jaren groeide het speelveld en werden er meerdere nicheshops opgericht (tuinmeubelen, speelgoed, baby).

Na een aantal jaar voelden we echter dat we door technische belemmeringen een deel van het potentieel niet optimaal konden benutten,” aldus zaakvoerder Mathias Viaene. “Het beheer van de catalogus, klantendienst en bestellingen verliep rechtstreeks in de stroeve backoffice van de shop. Bovendien voldeed de webshop niet aan de vereisten van een gebruiksvriendelijke mobiele site.”

1 generieke domeinnaam

Vroeger beheerde Emob meerdere webshops met verschillende domeinnamen, die werden opgesplitst per land. Nu is er één generieke domeinnaam voor alle shops.

Klantenservice en copywriting

De overstap naar de nieuwe webshop gaat ook gepaard met een reorganisatie van de afdelingen klantenservice en copywriting. De klantenservice maakt sinds de lancering gebruik van een ticketsysteem, waardoor klachten en vragen sneller behandeld worden. Daarnaast is de klantenservice niet meer enkel bereikbaar tijdens kantooruren, maar ook op zaterdag en op weekdagen tot 22u.

Verder lezen over Online Shop

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

iDEAL kennen veel mensen als de handige betaaloptie bij webwinkels waarmee je meteen kunt betalen met je bankrekening. We kennen het al decennia en zijn er al helemaal aan gewend, maar in het buitenland zijn ze soms jalo...

Online09.04.2024

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

Webwinkels zijn er maar druk mee: al die retouren. Bij sommige winkels schijnen retourgestuurde kledingstukken gewoon in de shredder te gaan. Maar ook zonder dat ze geshredderd worden is het niet bepaald duurzaam, al die...

Online27.03.2024

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

Amazon heeft geen geweldige ervaringen met AI, of met productpagina’s, maar het gaat de twee desondanks verenigen. Verkopers kunnen straks hun productpagina’s laten maken door kunstmatige intelligentie.

Online14.03.2024

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Hieronder deel ik een bewezen strategie voor het besparen van vele honderden euro's per jaar op boodschappen. Het vergt slechts een iets verder vooruit kijken dan de dagelijkse of wekelijkse boodschappen. Per persoon kan...

Nieuws04.03.2024

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

We praten er misschien niet dagelijks over, we gebruiken het met zijn allen wel op zeer regelmatige basis. Soms omdat je iets wil kopen waar je eigenlijk even geen budget voor vrij hebt, soms omdat een andere betaalmanie...

Online25.01.2024

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen