DC Business01.03.2017

Coolblue: omzet groeit komend jaar naar 1,2 miljard euro!


Service met een glimlach

Het afgelopen jaar heeft Coolblue de omzet met 55 procent zien stijgen. De omzet steeg naar een bedrag van 857 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat kwam daarmee vorig jaar uit op maar liefst 19 miljoen euro.

2017

Voor komend jaar verwacht Coolblue de omzetgrens van een miljard euro te doorbreken. De omzet groeit naar verwachting met zo’n veertig procent tot 1,2 miljard euro.

Service met een glimlach

Coolblue-oprichter Pieter Zwart geeft in zijn videoboodschap tevens aan dat de organisatie in het afgelopen jaar de winkels, websites en processen heeft verbeterd. Het allerbelangrijkste was in zijn ogen dat de NPS (Netto Promotor Score) score, mede dankzij de eigen bezorgservice, is gestegen naar 67, hetgeen een nieuw record voor Coolblue is. Ook voor Nederlandse begrippen is dit erg hoog. Dit is natuurlijk de kern van Coolblue welke ze zelf zo mooi hebben omschreven in de bekende slogan “service met een glimlach”.

Om deze verwachtte groei te kunnen realiseren, gaat Coolblue haar magazijn in Tilburg met 33 duizend vierkante meter uitbreiden en wil het webwinkelbedrijf 1.500 mensen aannemen.

Pieter gaf in zijn video tevens aan dat het bedrijf dit jaar een winkel volgens een nieuw concept zal openen. “Het nieuwe winkelconcept wordt niet alleen ontzettend cool en ontzettend blauw, maar ook ontzettend groot”, aldus oprichter Pieter Zwart. “Het wordt echt het paradepaardje van Coolblue”. We zijn erg benieuwd Pieter!

Onno Rompa

Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.

Verder lezen over Online Shop

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

iDEAL kennen veel mensen als de handige betaaloptie bij webwinkels waarmee je meteen kunt betalen met je bankrekening. We kennen het al decennia en zijn er al helemaal aan gewend, maar in het buitenland zijn ze soms jalo...

Online09.04.2024

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

Webwinkels zijn er maar druk mee: al die retouren. Bij sommige winkels schijnen retourgestuurde kledingstukken gewoon in de shredder te gaan. Maar ook zonder dat ze geshredderd worden is het niet bepaald duurzaam, al die...

Online27.03.2024

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

Amazon heeft geen geweldige ervaringen met AI, of met productpagina’s, maar het gaat de twee desondanks verenigen. Verkopers kunnen straks hun productpagina’s laten maken door kunstmatige intelligentie.

Online14.03.2024

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Hieronder deel ik een bewezen strategie voor het besparen van vele honderden euro's per jaar op boodschappen. Het vergt slechts een iets verder vooruit kijken dan de dagelijkse of wekelijkse boodschappen. Per persoon kan...

Nieuws04.03.2024

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

We praten er misschien niet dagelijks over, we gebruiken het met zijn allen wel op zeer regelmatige basis. Soms omdat je iets wil kopen waar je eigenlijk even geen budget voor vrij hebt, soms omdat een andere betaalmanie...

Online25.01.2024

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen