Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.
Het zijn belangrijke weken voor retail Nederland. December is de maand waar we als consument flink de portemonnee trekken. Uit onderzoek van Lootjestrekken.nl blijkt dat we dat voornamelijk online doen.
Dit jaar geeft 52% van de sinterklaasvierders aan hun cadeaus online te bestellen. Vorig jaar lag dit percentage iets lager (47%). Het wordt de “Sinterklaas” ook wel heel makkelijk gemaakt zeker wanneer men zijn of haar verlanglijstje netjes vooraf invult. Met een druk op de knop heb je je Sinterklaas cadeau al besteld. Dit jaar wordt er per persoon gemiddeld voor €100,- besteed aan sinterklaascadeaus.
Traditioneel is de maandag voor Sinterklaas, maandag 28 november, vandaag dus, de dag waarop de meeste online aankopen worden gedaan in de aanloop naar Sinterklaas. Dit jaar valt het samen met Cyber Monday.
Cyber Monday is over komen waaien uit Amerika en is de eerste maandag na Black Friday. Op Cyber Monday krijgen consumenten relatief veel korting. Het verschil tussen Black Friday en Cyber Monday is dat tijdens Cyber Monday de aanbiedingen alleen online verkrijgbaar zijn.
Verder lezen over Online Shop
Online09.04.2024
Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën
Online27.03.2024
5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen
Online14.03.2024
Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Online25.01.2024
Klarna komt met abonnement op…. betalen?
Online18.12.2023