Google bombardeert auteurs tot rocksterren

google De auteur van een stuk tekst, video of andere content wordt steeds belangrijker als het gaat om de zoekresultaten die de internetter voorgeschoteld krijgt. Dat is, als het aan Google ligt. De belofte die Google Author Rank heet, eigenlijk een figuurlijke wegwijzer naar contentmakers, moet het zoekalgoritme verder verfijnen.

Met deze ranking is het de bedoeling personen een waarde toe te wijzen, over websites heen als het ware. Wat precies de gevolgen van Author Rank kunnen zijn voor bedrijven waar content een belangrijke rol speelt, is natuurlijk een interessante vraag. lees meer

googleplus De persoon achter een stukje tekst moet meegenomen worden in de manier waarop zoekresultaten tot stand komen, vindt Google. En dus werd Author Rank in het leven geroepen. Wat? Precies. Author Rank geeft content een gezicht. Letterlijk zelfs, door naast zoekresultaten een foto van de auteur op te nemen.

Het vernuftige is dat Google voor deze koppeling tussen auteur en content de gebruiker vraagt om een link naar een Google-profiel met een duidelijk herkenbare foto. Slim, want daarmee trekt het bedrijf wat meer gebruikers naar het eigen sociale platform, G+. Ook wordt dankzij deze zet het netwerk van Google meer en meer geïntegreerd met de zoekresultaten. lees meer

Google Author Rank geeft merken een gezicht

publicrelations Het belang van mediarelaties wordt in de PR-wereld op een voetstuk geplaatst. Contacten (rolodex anyone?) bij traditionele uitgevende partijen zijn goud waard, zo is de gedachte. Het lijkt wel of er vergeten wordt dat het medialandschap ook inhoud verwacht. Ongeacht tot wat de meeste PR-professionals nog prediken, hangt een publicatie niet - alleen - af van welke journalist men kent.

Nog steeds vraagt een klant standaard hoe het gesteld is met de mediacontacten van een PR-bureau. Logisch, ze willen weten of een PR-bureau hun verhaal kan slijten. En daar zit de crux. Het gaat om het verhaal, het werkwoord slijten moet helemaal geen hoofdrol spelen in deze kwestie. En het moet niet alleen een *echt* verhaal zijn, zoals we tegenwoordig zo vaak horen, het verhaal moet vooral relevant zijn voor de publicatie en doelgroep. Een goede relatie helpt weinig bij het plaatsen van een stuk, als de informatie - of het verhaal - niet aansluit bij een bepaalde behoefte. lees meer

PR overdrijft waarde mediarelaties
Tags: pr, storytelling

publicrelations De eerste horde is genomen en steeds meer bedrijven denken als een uitgever. De volgende stap is meten. Wat levert deze nieuwe manier van denken nou op?

Het mooie is, de waarde van content is meetbaar. De tijd dat een redactioneel artikel langs de lat van de advertentiewaarde werd gelegd stamt nog uit een tijd dat bedrijven nog sterk afhankelijk waren van journalisten om het publiek te bereiken. In de digitale zandbak is het tegenwoordig natuurlijk mogelijk om via verschillende kanalen het verhaal te verspreiden naar de doelgroep, zonder tussenkomst van de media. lees meer

PR: meten is het nieuwe zwart

starthub Growth hacking, simpel gezegd een strategisch plannetje om aan groei te werken, is het nieuwe buzzwoord in online startupland. Tegelijkertijd rollen de nieuwe growth hackershelden over elkaar heen om te verkondigen dat hun werk weinig te maken heeft met het te pas en te onpas gebruikte woord buzz. Sterker nog, growth hacking gaat juist voorbij aan 'de buzz', wat dat ook precies moge zijn.

Stel, er is niet alleen een geweldig idee voor een mobiele app, maar ook de daadkracht om deze app te bouwen. En dan? Niks. Na de productlancering van de app willen de actieve gebruikers maar niet komen. Goed, dankzij wat media-aandacht heeft de app tijdelijk een piek in de toestroom aan gebruikers, maar dit is een eenmalige opleving die al snel weer opdroogt. Nog vervelender, de gewonnen gebruikers blijken lang niet allemaal actief en keren vaak niet terug nadat ze een account hebben aangemaakt om een kijkje te nemen.

Een succesvolle online dienst wordt vaak een 'buzz' toegeschreven. Als er reuring is, dan komen de gebruikers wel. Maar dat blijkt dus helemaal niet het geval voor de meeste apps of online diensten die gelanceerd worden. En precies hier komt growth hacking om de hoek kijken. Het is eigenlijk een speelveld van tactieken hoe de gebruikersgroei om een gezonde en blijvende manier aan te jagen. Deze groei is het topje van de ijsberg. Onder water bevinden zich de drijvende krachten: PR, SEO, analytics en bijvoorbeeld e-mailmarketing. lees meer

Startupscène zweert bij growth hacking
publicrelations Meer bezoekers is natuurlijk leuk, maar het zet weinig inzichtelijke zoden aan de dijk als alleen op aantallen, zogenoemde vanity measures, wordt gestuurd in een SEO-strategie. Een sitebezoeker moet iets waard zijn. Maar wat dan precies? Het is moeilijk om in PR-land een dag door te brengen zonder de woorden storytelling, echte verhalen of... lees meer
PR-professional moet prijskaartje aan sitebezoeker hangen
Merken moeten zakelijk zeepkistje optuigen
marketing De relatie tussen merk en publiek gaat op de schop nu het huidige medialandschap een andere manier van communiceren vereist. Frisdrankfabrikanten Coca-Cola en Red Bull pakken dit goed op en gaan in hun communicatie ver voorbij het blikje prik. Zo plaatst bijvoorbeeld Coca-Cola een interview met mangoboerin Alice Kariuki. En op de website van... lees meer
De toekomst: arbeidsethos op recept
Technology Een Ritalin-pil slikken op vriendelijk, maar dringend verzoek van een werkgever. Volgens het Rathenau Instituut is dat geen ondenkbare toekomst. En laten we het dan ook maar even hebben over diepe hersenstimulatie, waarbij elektroden in je bovenkamer worden geplaatst. Daarmee wordt de toewijding van de werknemer op een 'eenvoudige' manier... lees meer
nieuws Een gratis lidmaatschap waarmee je betaald wordt als bètatester met kortingen op gadgets en andere snuisterijen. Zet mij maar op de lijst. En met mij vele anderen. Startup Erli Bird denkt dan ook met het gelijknamige platform de oplossing gevonden te hebben voor een probleem waar veel andere startups mee worstelen: het vinden van betrokken... lees meer
Erli Bird verhandelt geëngageerde bètatesters
Mosterdmerk wil alleen elitefans op Facebook
Het mosterdmerk Grey Poupon wijst Facebook-fans af omdat ze smakeloos, minderwaardig of te alledaags zijn. Een kwestie van kwaliteit boven kwantiteit. Alleen mensen... lees meer
Jannemiek Starkenburg

Jannemiek Starkenburg

Statistieken

Online

Recommend on Google

Poll

Hoe begin jij je dag online?

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines