Open Air ervaring: Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster

Vorig artikel Volgend artikel

Lamborghini introduceert de Aventador LP 700-4 Roadster. Deze meer dan fraaie Roadster  biedt de ultieme open-air-ervaring dankzij twee eenvoudig uitneembare dakdelen en de ongekende kracht (700 pk) van de V12-motor.

De nieuwe Aventador LP 700-4 Roadster heeft twee dakdelen van carbon. Ze zijn licht (6 kg per stuk), eenvoudig uitneembaar en op te bergen in de bagageruimte. De elektrisch bediende achterruit heeft een dubbele functie. Door het openen en sluiten is de luchtstroom in het interieur te variëren en bovendien kan de geluidssensatie van de 700 pk sterke V12 worden gereguleerd. De windgeleider die op de voorruitstijl rust, maakt een bijna serene rust in het interieur mogelijk. Als hij niet wordt gebruikt, is hij op te bergen in de bagageruimte.

Open Air ervaring: Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster

De Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster is zeer herkenbaar. Niet alleen door de uitneembare dakdelen, maar ook door de scherpe lijnvoering van de geïntegreerde rolbeugels. Het interieur valt op door de toepassing van het zeer luxueuze 'Sabbia Nefertem'-leder. Nieuw is de metallic lakkleur Azzuro Thetis. Deze tint varieert met de lichtinval. Standaard zijn lichtmetalen wielen van type Dione (20 inch vóór, 21 inch achter). Vergeleken met reguliere wielen zorgen deze voor een gewichtsbesparing van 10 kg.

De open-air-ervaring die de Aventador LP 700-4 Roadster biedt, komt ook op het conto van zijn 6,5-liter V12. Deze motor levert een vermogen van 700 pk en is gekoppeld aan de 7-traps ISR-transmissie met dubbele koppeling. Overschakelen duurt hiermee slechts 50 milliseconden. De prestaties zijn van zeer hoog niveau. De sprint van 0-100 km/h duurt 3,0 seconden en de topsnelheid bedraagt 350 km/h. De V12-motor beschikt over geavanceerde start/stop-technologie, waarbij de voor een herstart benodigde energie wordt geleverd door supercaps. Deze lichte en zeer krachtige condensatoren zorgen voor een herstart in slechts 180 milliseconden. Ook het Cylinder Deactivation System (CDS) is standaard. Dit maakt het mogelijk om bij lage motorbelasting en snelheden onder 135 km/h één cilinderrij uit te schakelen. De motor functioneert dan als een zescilinder. Het start/stop-systeem en het CDS werken zo snel dat de bestuurder het nauwelijks opmerkt.

02_2012_Lamborghini_Aventador_Roadster
03_2012_Lamborghini_Aventador_Roadster
04_2012_Lamborghini_Aventador_Roadster