Steve Jobs droomde van revolutie in de autowereld

Vorig artikel Volgend artikel
Steve Jobs droomde van revolutie in de autowereld

In een interview met het zakelijk magazine FastCompany liet Apple-bestuurslid Mickey Drexler verstaan dat Steve Jobs droomde om een revolutie in de huidige autowereld te ontketenen. Jobs wilde namelijk de iCar (Apple's eigen auto) ontwerpen. Na Jobs dood werden deze plannen opnieuw opgeborgen, al neemt het niet weg dat Apple interesse toont in de automotive sector.

Apple werkt alvast aan een afstandsbediening die op het stuur van een auto kan worden geplaatst. We weten allemaal dat aan je iPhone of iPod prutsen tijdens het rijden wel eens nare gevolgen kan hebben. Bij de laatste iPhones is dat al niet meer nodig, met dank aan technologieën zoals Siri en VoiceOver, maar de iPod Touch kan zeker en vast zo'n afstandsbediening gebruiken. De draadloze afstandsbediening doet denken aan het klikwiel van de iPod, en past op elk stuur.

remote-control

Mercedes-Benz liet recent al weten dat het werkt aan de integratie van Siri – de virtuele persoonlijke assistent van de iPhone 4S – in het elektronische systeem van hun A-klasse. Op die manier kunnen bestuurders naar muziek luisteren, van radiokanaal veranderen, smsjes versturen, hun sociale netwerken updaten (want dat kan uiteraard niet wachten tot je op je bestemming bent aangekomen) en hun GPS-systeem bedienen.

Toch zou een bedrijf als Apple nog veel meer kunnen doen voor de autowereld. Zo zouden ze bijvoorbeeld een entertainment- en navigatiesysteem kunnen ontwerpen. Daarnaast willen we de iCar niet volledig afschrijven – Apple heeft immers al vaak bewezen een erg innovatief bedrijf te zijn – en als de zelfrijdende wagen van dat andere bekende technologiebedrijf wat verder in de straat het goed doet, zou Apple wel eens met een stevige concurrent op de proppen kunnen komen?

original_324535_aGUsq4gwyyK8C5loUPSnVhr04FastCompany interview met Apple-bestuurslid Mickey Drexler 

Meer content

Carl Vanormelingen

Carl is een online marketeer met focus op zoekmachine marketing bij het Belgische digital performance marketingbureau FairEtail. Van jongs af aan gepassioneerd...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies