De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
General Motors maakte gisteren bekend te stoppen met adverteren op Facebook, een bron bekend met de situatie zegt dat de autofabrikant besloten heeft dat de Facebook ads maar weinig impact hebben op de consument.
De beslissing van GM, de op twee na grootste adverteerder in de VS, markeert een eerste barstje in de strategie van Facebook en onderstreept de twijfels over de vraag of adverteren op Facebook beter werkt dan op de traditionele media.
Vooralsnog heeft het geen impact op de sterke vraag bij beleggers, Facebook vergroot haar ‘offering’ met 25% om in totaal zo’n 15 miljard dollar op te halen. De verwachting is dat het Facebook vanaf vrijdag te verhandelen is op Nasdaq.
GM zegt dat het nog altijd de Facebook pagina’s heeft, die niks kosten om aan te maken en waar er ook geen vergoeding voor betaald hoeft te worden, om de voertuigen op de markt te brengen. Daar werd nog aan toegevoegd dat het niet ongebruikelijk is de uitgaven te verschuiven tussen de verschillende media.
“In terms of Facebook specifically, while we currently do not plan to continue with advertising, we remain committed to an aggressive content strategy through all of our products and brands, as it continues to be a very effective tool for engaging with our customers,” aldus GM. Facebook wilde zelf geen commentaar geven op de stap van GM. Meer via WSJ.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023