Branche met de meeste engagement op Facebook: Automotive

Vorig artikel Volgend artikel

In sommige Facebook branches weet men hoe ze snel kunnen groeien terwijl anderen veel beter zijn in het betrekken of engagen van fans. Is er een formule die automatisch offline succes van een branche kan transformeren in social media succes?

Socialbakers is in het eerste kwartaal van dit jaar bezig geweest met het analyseren van de prestaties van iedere industrie of branche op Facebook en komt met de top 10 "most engaging industries."

De gemiddelde engagement ratio is berekend op basis van een steekproef gehouden onder de top 100 merken in iedere branche. En zoals hieronder te zien is heeft de Automotive sector het hoogste engagement ratio (0,16%). Sinds september 2011 is dit met 0,04% toegenomen.

Screen shot 2012-04-17 at 11.45.55 AM

Uit een recente analyse blijkt verder dat dinsdag de dag is voor bedrijven uit de autobranche om de interactie aan te gaan met fans. BMW, Ferrari, Mercedes-Benz en Audi behoren tot de meest succesvolle spelers in deze sector.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies