GM start met 'Windows of Opportunity'

Vorig artikel Volgend artikel

Jezelf vervelen op de achterbank? DVD spelers en Gameboys zijn al een beetje verleden tijd, maar er is een nieuw concept (Windows of opportunity) dat voor "rear seat entertainment" moet zorgen en dat het achterraam zelf gebruikt.

General Motors Research & Development heeft een opdracht meegegeven aan de studenten en onderzoekers van het Future Lab aan de Bezalel Academy of Art and Design in Israel. De opdracht? Bedenk nieuwe manieren om passagiers op de achterbank van een auto, met name kinderen, een betere ervaring op de weg te geven.

"Traditioneel wordt het gebruik van interactieve displays beperkt tot de bestuurder en de bijrijder, maar we zien een kans om een interface speciaal ontworpen voor de passagiers op de achterbank aan te bieden," aldus Tom Seder, GM R&D lab group manager for human-machine interface.

"Advanced windows that are capable of responding to vehicle speed and location could augment real world views with interactive enhancements to provide entertainment and educational value."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies