Kwart autodealers meet inzet social media niet

Vorig artikel Volgend artikel
Kwart autodealers meet inzet social media niet

Uit een onderzoek van BOOM Communicatie naar het gebruik van social media in de automotive sector blijkt dat 26% haar social media inzet niet meet. De automotive sector heeft de klok duidelijk horen luiden, maar de huidige inzet heeft een sterk vrijblijvend karakter. Verder blijven ook de investeringen flink achter ten opzichte van traditionele media; 82% besteedt minder dan 5% van het marketingbudget aan social media.

In december vorig jaar ontvingen meer dan 500 autodealers een enquête over het gebruik van social media en werd er een discussie gestart op LinkedIn. Hieruit bleek dat de kennis over de verschillende platformen niet erg groot is; 26% van alle deelnemers gebuikt social media pas korter dan 6 maanden. Desalniettemin is 94% ervan overtuigd dat de inzet van social media een flinke boost kan geven aan de naamsbekendheid en loyaliteit van hun merk. 74% is er zelfs van overtuigd dat het correct inzetten van social media leidt tot een hogere omzet en 24% denkt zelfs dat erover 5 jaar geen printreclame meer wordt ingezet in de automotive-communicatie.

De meest gebruikte media onder de responenten zijn momenteel Twitter en Hyves. Maar ook LinkedIn speelt een belangrijke rol. Twitter wordt met name ingezet ter ondersteuning van een goede klantenservice, terwijl LinkedIn gebruikt wordt voor salesdoeleinden en het werven van personeel. Facebook (38%) en Twitter (50%) zijn de tools waar men het meest van verwacht in 2011.
 
Een beknopt overzicht van de resultaten staat in het onderstaande filmpje:

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies