De iPad en de rest

Vorig artikel Volgend artikel

De iPad was in 2012 een product waarover we redelijk veel hebben gepubliceerd. Niet iedereen was het altijd met ons eens als we de opvolgers van de eerste iPad kritisch bekeken. Ons beeld is onveranderd, de iPad is moeilijk te verbeteren, hooguit op product specificaties zoals sneller, betere kwaliteit beeldscherm, camera en levensduur batterij. Grootste gemis blijft volgens iedereen een USB -aansluiting. 

De iPad is een categorie op zichzelf en staat op eenzame hoogte in de tabletmarkt. Hoeveel Android varianten er ook zijn, en de populaire Kindle (met name in de VS) niet te vergeten. Dit werd afgelopen week nog eens overduidelijk bevestigd door een analyse van Chitika, een bedrijf wat veel marktonderzoek uitvoert rond het gebruik van devices. 

Tegenover 100 bezoekers op een site van iPad gebruikers staan 5 bezoeken van een Kindle, 3 van een Galaxy Tab gebruiker en 0.2 van Microsoft Surface gebruikers. De laatste is nog zo nieuw dat daar sowieso nog weinig over valt te zeggen. Deze cijfers wijken nauwelijks af van onze eigen statistieken (Google Analytics) voor Dutchcowboys. Onderstaande grafiek is zonder de iPad. Na de lees meer kun je zien hoe de grafiek er uit ziet als je de iPad er aan toevoegt. 

De iPad en de rest
ipadmarket

Comments en credits Buzzfeed.

Meer content

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies