Het kopen van Twitter kan Apple helpen te leren hoe het internet werkt

Het kopen van Twitter kan Apple helpen te leren hoe het internet werkt

Critici van Apple's social features hebben regelmatig gezegd dat het verstandig is voor het bedrijf om Twitter over te kopen, maar voormalig Apple-ontwikkelaar Patrick Gibson vertelt dat Twitter wel de mogelijkheid heeft om Apple te leren hoe ze werkende webservices kunnen maken voor de diensten die ze aanbieden en in de toekomst van plan zijn aan te bieden. 

Gibson's punt is niet dat Apple Twitter moet overkopen om zelf een meer socialer bedrijf te worden, maar om te leren hoe Twitter omgaat met de duizenden interacties op hun service, elke minuut van de dag:

"Not only does Twitter use some of the most advanced web technology, they invented it... Apple should buy Twitter not for its social network, but for its talent and technology. That talent and technology could undoubtedly help bring Apple and iCloud into the 21st century. The social network is basically an added bonus." 

Niet iedereen is het met hem eens dat de webservices van Apple tekort  schieten bij hoe het echt zou moeten. Toch zorgt zijn visie voor wat stof waar over nagedacht kan worden. Apple heeft laten zien dat ze webservices nog niet genoeg beheersen, zoals het onlangs geflopte Apple Maps. Met een overname van Twitter zouden ze hier flink wat kennis mee kunnen opdoen. 

Reacties (3)

    • Danny

    Dan kunnen ze beter Square over nemen.
    Dan hebben ze direct Jack Dorsey ( de bedenker van Twitter) en mooie uitbreiding van Passbook.

    Dorsey (tevens CEO Twitter) zou een mooie opvolger voor Jobs en Cook kunnen worden.

    Zo 25 nov 2012, 11:15 [reply]

  • Waarom zou Apple overwegen om Twitter op te kopen ? Het principe van Twitter is bekend, niet bijzonder ingewikkeld en wordt nauwelijks meer uitgebreid (in dit geval niet eens erg). Sterker nog: de mensen achter de schermen hebben moeite om er grof geld aan te gaan verdienen (jammer voor hen, maar ook niet erg). Ze maakten bovendien hun eigen app onlangs niet bepaald makkelijker (dat wisselen van meerdere accounts is echt stom).
    Ik heb niks tegen Twitter – integendeel, 95% van mijn nieuwsvoorziening verloopt via deze dienst. Maar moet Apple die volière opkopen om er slimmer van te worden ? Neuh...

    Zo 25 nov 2012, 11:36 [reply]

  • Wat hebben Apple Maps en communicatiekanalen met elkaar van doen waardoor Apple door het één voor het andere kan leren..?

    Afijn, ik denk dat Apple vooral vér van het eigenaarschap van communicatiekanalen moet blijven. Die les hebben ze in Cupertino met iTunes Ping waarschijnlijk wel geleerd. Apple moet wél de toegang tot communicatiekanalen faciliteren, zoals ze nu in iOS en Mac OS X ook voor Facebook en Twitter zijn gaan doen.

    Het publiek gebruikt de apparatuur van Apple voor hun dagelijkse bezigheden en willen vrij zijn in de keuze van communicatiekanaal. Berichten moeten daar gaan waar in de ogen van de gebruiker het publiek voor het ontvangen van het bericht zit. De ene keer zal dat Twitter zijn, de andere keer Facebook. Of een e-mail.

    Die wereld van communicatiekanalen beweegt dagelijks. Vandaag is het Facebook, maar morgen wellicht Google+. Who knows. Daarom is het strategisch veel verstandiger aan te sluiten bij de kanalen die klanten van Apple zelf kiezen, dan zelf één kanaal te bezitten en daarmee verplicht op te moeten dringen. Want dat laatste werkt defacto tégen Apple, bij gebrek aan keuzevrijheid.

    Zo 25 nov 2012, 11:56 [reply]

Reageren

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

Recommend on Google

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines