Hoe cool is de iPhone 4S werkelijk ?

Hoe cool is de iPhone 4S werkelijk ?

Hoe cool is de nieuwe iPhone 4S nu werkelijk? Ok hij ziet er nog steeds hetzelfde uit als z'n voorganger buiten een paar zwarte streepjes aan de zijkant op een nieuwe plaats zodat je kunt bewijzen dat je een 4S hebt maar who cares.

De iPhone 4S is eigenlijk even cool als z'n voorganger de iPhone 4 maar niet cooler dan de eerste iPhone in 2007. Het grote verschil zit onder de motorkap. Met eindelijk een veel betere camara, 2x snellere processor en IOS 5 is de telefoon technisch gezien de beste iPhone tot nu toe. Maar is hij ook cool? Die vraagt blijft wel hangen. Opmerkelijk is dat jongeren nog steeds met heel veel Blackberry's lopen (vanwege het Pingen) en dat Samsung met een groot aantal devices het enorm goed doet in dat segment. Als de perceptie klopt en de iPhone voor je ouders is dan ga je als je jong bent er zeker niet mee lopen.

Dus kun je ook vragen is de iPhone cool voor jongeren? Andere merken lijken het te beseffen dat Apple niet inzet op jongeren. HTC mikt duidelijk wat op emotie en muziek met de HTC Beat maar ook Nokia speelt in op jongeren met de allernieuwste Lumia 800 (Windows Phone 7) toestellen. De blauwe en ander gekleurde toestellen met de design accesoires zullen zeker gaan aanspreken al zullen gebruikers nog overtuigd moeten worden van het Windows Phone 7 platform. Dat Apple zich niet richt op jongeren en eerder op de ouders bewijzen de 3 nieuwste TV spots van het merk.

2d600050395e57e734f486cf6df66dec7accd832_42066_90_90_1Henk de Hooge

is oprichter en hoofdredacteur van Dutchcowboys. Daarnaast is hij online-uitgever, internet entrepreneur en MD van Red Banana, een creatief content marketing en communicatie bureau. Henk volgen kun je via Twitter @Henkey via zijn Facebook pagina en Google+. Zijn foto's kun je vinden door hem te volgen op Instagram.

Reacties (20)

    • Roy

    Interessant artikel waar ik de laatste dagen zelf ook over nagedacht heb. De iPhone wordt steeds meer gemeengoed en iedereen loopt ermee. Voorheen was het bezitten van een iPhone speciaal en het hebben van "status". Dit ebt steeds verder weg. Naarmate er ook steeds meer ouderen de iPhone bezitten, vraag ik me af of de jonge generatie in de toekomst niet gaat overstappen naar andere telefoons. Dit omdat men niet met dit "oudere imago" geassocieerd wil worden. Zien en gezien worden is voor velen nog steeds belangrijk. Zodra iedereen in je omgeving een iPhone heeft besluit je wellicht om maar is anders te doen.

    Zo 6 nov 2011, 12:39 [reply]

    • Michiel

    Het is toch ook wel logisch dat Apple zich niet specifiek richt op jongeren. De iPhone kost gewoon 600 euro, of je hebt een duur contract voor 2 jaar.

    Blackberry is ook gewoon prepaid te krijgen, en met het pingen erbij is dat voor jongeren(en ouders) best wel een mooie optie.

    Zo 6 nov 2011, 13:10 [reply]

    • Ferry

    Ach het is net als met Apple computers, ook weinig modellen maar ze blijven gewoon mooi. Je koopt een bb als je geen geld hebt en geen internet nodig hebt op je mobiel... Ik bedoel als je internet hebt heb je heel dat ping niet nodig. (heeft bb eigenlijk nou al 3G.. Want al had je internet op een bb schiet je er niks mee op).

    De iPhone blijft nog steeds status hebben vind ik... Kiezen voor design en functionaliteit over lagere prijs en gratis apps

    Zo 6 nov 2011, 13:24 [reply]

    • Marca van den Broek

    Volgens mij heeft het meer met de prijs te maken dan met iets anders. Ik zie/hoor eigenlijk alleen maar jongeren die heel graag een iPhone willen maar 'm helaas niet kunnen betalen. Op Blackberry's wordt een hoop gescholden, maar ze worden gratis weg gegeven bij een abonnement.

    Zo 6 nov 2011, 15:18 [reply]

    • Pieter

    Ik ben persoonlijk van mening dat Apple zijn cool-factor vlak na de introductie van de ipod touch kwijt heeft geraakt. Daarna zijn ze eigenlijk steeds hetzelfde product blijven uitgeven (of dat nou de iphone is of de macbook pro, het is steeds exact hetzelfde product maar dan een heel klein beetje sneller of net ietsjes kleiner).

    Het echte coole komt van de bedrijven die het lef hebben om iets écht nieuws te doen (zoals Microsoft met Phone 7 en de hele metro interface doet).

    Zo 6 nov 2011, 18:00 [reply]

  • @Pieter: je verward een stabiele, consistente ontwikkeling in hard- en software (grotendeels veroorzaker van het fameuze gebruiksgemak) met 'steeds hetzelfde doen'. Als je graag bij elke release van een nieuw stukje hard- of software graag helemaal opnieuw wil beginnen in je leercurve, dan ben je bij Apple inderdaad aan het verkeerde adres ;-)

    Zo 6 nov 2011, 18:07 [reply]

    • Pieter

    @Ger Nee hoor, dat doe ik niet. De hardware van Apple is verre van stabiel en consistent. De Iphone4 had problemen met de antenne, de 4s heeft problemen met de batterij veroorzaakt door bugs in ios5. Wat betreft het gebruiksgemak moet je maar eens proberen op een macbook je default printer te wijzigen, of andere wat "geavanceerdere" instellingen doen en dan valt ineens op dat Apple's gebruiksgemak verre van goed is.

    Wat ik bedoel is dat, wanneer je de iphone4s naast de top Android telefoons legt hij het onderspit delft. Wanneer je de beste macbooks naast de beste "PC" laptops legt de macbooks het onderspit delven. Op alle vlakken wordt Apple ingehaald door de competitie omdat Apple met zo min mogelijk inzet zo veel mogelijk winst wil maken. Dat werkte met de ipods, de iphones en de ipad, maar dat kunnen ze niet meer volhouden met bedrijven als Google, Microsoft en Samsung die niet alleen mooie apparaten en software leveren, maar ook nog eens kwalitatief veel betere apparaten leveren vaak voor een fractie van de prijs die Apple vraagt.

    Zo 6 nov 2011, 21:32 [reply]

    • Thomas18GT

    @Pieter

    Je weet niet waar je het over hebt. Kijk eens naar het aandeel van Apple in computers/laptops boven de $1000.. Dat jij vind dat Windows machines beter zijn boeit mij niet, mij boeien de feiten.

    Daarnaast zeg je dat Google (?), MS en Samsung kwalitatief veel betere apparaten levert voor een fractie van de prijs..

    Je gaat mij niet vertellen dat die toestellen kwalitatief veel beter zijn (Google en MS leveren niet eens apparaten..). Die van Samsung vind ik zelfs vele malen slechter qua bouwkwaliteit. Daarnaast kan je hem na een jaar wel vervangen omdat er geen updates meer voor komen..

    Ook zeg jij nu dat de iPhone (ik neem aan dat je hier op doelt) veel duurder is maar hierin neem je niet de waarde na 2 jaar in mee. Zoek eens een iPhone (tweedehands) voor minder dan 200 euro. Daarna een Samsung toestel van 2 jaar oud (die zijn er niet eens zoveel, want dan zijn ze vaak al versleten)

    En dat de 4S het ''onderspit delft'' tegen de top-Android's is onzin, dat baseer ik op vergelijkingen in de praktijk en niet op specificaties. Zoek eens op Youtube (ik neem aan dat je zelf geen 4S hebt) naar vergelijkingsvideo's en zeg het dan nog eens..

    Oh en qua prijs schelen de top-Android's ook niet zo verschrikkelijk veel met een iPhone. Ja als je de Galaxy s2 pakt, die is nu al 200 euro goedkoper dan bij de release omdat de opvolger al klaar staat. ''Cool'' hoor, met zo'n verouderd toestel rondlopen!

    Zo 6 nov 2011, 22:30 [reply]

  • Juist door die voorbeelden te noemen komt het over alsof je jouw opinie voornamelijk op berichten in de media baseert en niet uit eigen ervaring. Overigens heb ik daar geen enkele moeite mee, net zoals het instellen van de default printer binnen Mac OS X (hoewel dat inderdaad best wel sjieker zou kunnen, denk ik).

    Wat betreft jouw tweede alinea: we verschillen nogal van inzicht. Exemplarisch zijn er best laptops, PC's en smartphones die vanuit GHz'en, scherm en/of cameraresolutie de iPhone verslaan, maar de ervaring blijft beperkt tot dat ene apparaat terwijl ons leven inmiddels bestaat uit een aaneenschakeling van apparaten, software en diensten.

    Geen enkele van de genoemde fabrikanten ontwikkelt hard- én tegelijk software als geheel naadloos laten werken voor die gehele keten van behoefte waardoor het een totaalervaring wordt. Ik zeg niet dat Apple op alle fronten perfect is, maar zij slagen er vooralsnog wel verreweg het beste in. Maar iets zegt mij dat wij het over dit onderwerp nooit eens zullen worden. En dat mag gelukkig.

    Zo 6 nov 2011, 22:37 [reply]

    • Martin

    De vraag is dan, wat is 'cool?

    Wat heel veel mensen cool vinden wordt 'n hype en ervaring leert dat een hype meestal van korte duur is.
    Dat geld dus voor alle merken en alle merken hebben hun eigenaardigheden en/of bugs.

    Grappig is wanneer mensen 'n bepaald merk gaan verdedigen of gaan afkraken, dat vind ik nou weer cool.. om te lezen niewaar ;)

    Zo 6 nov 2011, 23:11 [reply]

    • Freek

    Niet cool :)

    Zo 6 nov 2011, 23:36 [reply]

    • Erwin Blom

    Henk,
    Bericht van mijn middelbare scholieren. Blackberry gaat snel / vaak stuk. En is sinds Whatsapp e.d. al zwaar aan het inboeten aan populariteit. De iPhone - vertellen ze me - is zeker heel cool, maar duur. En de Siri filmpjes vinden ze allemaal aan coolheid bijdragen.
    Blackberry is uit, iPhone is in en HTC betaalbaar. Ik weet het, niet wetenschappelijk, maar dat is het verhaal dat ik hoor.

    Zo 6 nov 2011, 23:37 [reply]

  • @Erwin, denk dat soort waarnemingen heel waardevol zijn. Perceptie is echt iets van de straat "wat vindt jij ..". De "hij is te duur" factor blijft denk ik een issue. Whatsapp gaat als een speer, providers klagen dat ze minder sms-bundels verkopen. HTC is niet echt een merk voor de jeugd (die Beat gaat 700 euri kosten). Samsung lijkt met hun enorme aanbod het beste te scoren.

    Punt blijft wel dat Apple zich in haar uitingen op geen wijze richt op jongeren.

    Ma 7 nov 2011, 07:49 [reply]

    • Erwin Blom

    @henk dat is waar, maar de iPodtouch is bijv wel populair onder jongeren. En dat is toch een iPhone zonder bellen ;-) Maar sowieso: Apple is in de regel natuurlijk te duur voor middelbare scholieren.

    Ma 7 nov 2011, 08:01 [reply]

  • @erwin, we hebben in Berlijn een iphone-case in ons handen gehad met een SIM kaart. Hij wordt iets dikker maar je maakt van je iPodtouch wel een iPhone ;)

    Ma 7 nov 2011, 08:18 [reply]

    • CowboyTim

    Alles dat begint met een "i" is gewoon kak duur.

    Maar ze zeggen dat het meeste geld valt te halen bij jongeren. Het is zeker interessant om te zien dat de iPhone vooral door volwassenen worden gebruikt in die commercial.

    Maar, ken je KinderCola nog? Dat is uiteindelijk geflopt omdat kinderen geen KinderCola willen, maar Coca Cola wat volwassenen drinken.

    Kinderen willen graag wat volwassenen wel hebben en mogen. Dus misschien dat Apple het juist wel goed doet met deze commercials ;)

    Ma 7 nov 2011, 09:10 [reply]

    • Thomas18GT

    ''Alles dat begint met een "i" is gewoon kak duur. ''

    ''Ook zeg jij nu dat de iPhone (ik neem aan dat je hier op doelt) veel duurder is maar hierin neem je niet de waarde na 2 jaar in mee. Zoek eens een iPhone (tweedehands) voor minder dan 200 euro. Daarna een Samsung toestel van 2 jaar oud (die zijn er niet eens zoveel, want dan zijn ze vaak al versleten)''

    Ma 7 nov 2011, 10:40 [reply]

    • Me&My flavour for originaliteit

    @pieter, kun jij mij misschien vertellen wanneer de Porsche 911 zijn cool factor heeft verloren?
    Neem maar van mij aan dat de iPhone nog steeds als cool wordt ervaren en zeker bij de jeugd, het is alleen een onbereikbaar product voor de meeste, net als de duurste versies van android en wp overigens.
    Wat dat betreft vraag ik me ook wel eens af er überhaupt gekeken wordt naar de nieuwe nexus of titan door de jeugd als er een nieuw toestel gekocht moet worden, denk het eerlijk gezegd van niet.

    Ma 7 nov 2011, 18:39 [reply]

  • Ik vind Android smartphones(HTC,Samsung)nog steeds mooier en sneller!

    Di 8 nov 2011, 11:35 [reply]

  • hmm ik wacht liever op de iphone 5

    Wo 29 feb 2012, 04:30 [reply]

Reageren

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

Recommend on Google

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines