Apple kondigt eerste merken in Europa aan die iAds gebruiken

Vorig artikel Volgend artikel
Apple kondigt eerste merken in Europa aan die iAds gebruiken

Apple kondigt deze week de eerste merken aan die gebruik gaan maken van iAd's in Europa, dit na een gemengde ontvangst van deze nieuwe mobiele advertentie-service in de VS.

Toen Apple begin april toegang kreeg tot de mobiele advertentiemarkt werd het met veel gejuich ontvangen hopende dat het extra power zou geven aan het maar langzaam groeiende format "that has yet to live up to its potential." Maar dat enthousiasme is afgenomen door hoge prijzen voor advertenties, een traag productieproces en klanten die uit de markt stappen. "They are expensive and a pain to deal with".

Apple heeft de Europese lancering van iAds's in de afgelopen paar weken al 2 keer eerder uitgesteld, en is in sommige gevallen zelfs bereid geweest om campagnes te draaien voor minder dan het minimum bestedingsbedrag van 1 miljoen dollar om maar een paar goede namen als adverteerders aan te kunnen trekken.

"Apple is in a weaker position than you’d think." De Europese lancering geeft ontwikkelaars en adverteerders uit de regio de kans om zich te richten op iPhone gebruikers op dezelfde als hun collega's dat in de VS doen. Onder de "Early adopters" kunnen we L’Oréal, Renault en Nestlé rekenen, met 2 of 3 campagnes die draaien op de iPhone en iPod touch apps begin december, maar de meeste zullen niet draaien voor volgend jaar.

Apple is nog steeds aan het uitvogelen hoe ze advertising het beste kunnen verkopen. De juiste infrastructuur lijkt op dit moment te ontbreken. "You don’t just become a sell-side media company overnight."

Ook lijken clienten het nog niet echt serieus te nemen, het valt nu dus nog in de experimentele categorie, samen met zo'n beetje de rest van mobile advertising.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies