De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Apple is het merk waar Europeanen de meeste passie voor hebben. Dat blijkt uit het Europese passie onderzoek 2010. Opvallend is dat de top 5 gedomineerd wordt door elektronica merken. De Europese top 5 van meest passievolle merken ziet er als volgt uit:
1. Apple – 2. Sony – 3. Coca Cola – 4. Samsung – 5. Adidas
De studie is een initiatief van Panelteam, een nieuw Europees online onderzoeksbureau. Ze opereren in 15 Europese landen, en met meer dan 50 research professionals hebben ze toegang tot meer dan 1,4 miljoen Europese panelleden.
De kernwaarden van Panelteam zijn geboren uit een passie voor mensen en een passie voor betrouwbaar online onderzoek. Panelteam streeft naar een hoge data kwaliteit en stelt daarom strenge eisen aan de samenstelling van haar online panels. Dat uit zich onder andere in een multi-source recruitment systeem, intensief panel management en beloning volgens lokale behoefte.
Passion for People komt ook tot uitdrukking in de resultaten van het Europese passie onderzoek! In dit grensoverschrijdende online onderzoek heeft Panelteam onderzocht hoe Europeanen denken over passie op persoonlijk en maatschappelijk vlak. Wat is het meest passievolle merk en wat is het meest passievolle moment uit iemands leven geweest? Daar komen boeiende resultaten en bijzonder mooie verhalen uit voort die Panelteam ook zal uitgeven in boekvorm.
Enkele interessante resultaten uit het Europese Passie Onderzoek zijn:
* Naast Apple als meest passievolle Europese merk is het opvallend dat lokale merken het ook goed doen. Zo is Douwe Egberts het meest passievolle merk in Nederland, Bauli in Italië en Arla scoort hoog in Scandinavië. In UK staan echte Britse merken zoals Cadbury’s, Marmite en Sainsbury’s in de lokale top 10 en in het Duitstalige gebied is Milka de favoriet.
* Lokale tradities worden enorm gewaardeerd. Ieder land is over het algemeen trots op de lokale gebruiken. Toch vindt 40% van alle ondervraagden het wel jammer dat er naast lokale tradities bijna geen Europese tradities zijn.
* 70% van de Europeanen gaat met plezier naar het werk. De top 3 is Denemarken (89%), Nederland (86%) en Duitsland (73%). Italië bungelt onderaan met 57%.
* Sport is de vrijetijdsbesteding waar Europa het meest gepassioneerd over is (23%). In alle onderzochte Europese landen kwam dit als nummer 1 uit de bus. Opvallend is dat hier één uitzondering op is. De Fransen waarderen PC / Gaming (18%) op hetzelfde niveau als sport (18%).
Verder lezen over Apple
Gaming08.04.2024
Je kunt nu een game-emulator gebruiken op je iPhone
Technology04.04.2024
Gerucht: Apple ontwikkelt een huisrobot
Gadgets02.04.2024
Waarom je niet altijd voor een iPad hoeft te kiezen
Technology27.03.2024
Apple WWDC 2024 vindt plaats op 10 juni: AI komt eraan
Mobile22.03.2024
Verenigde Staten klaagt Apple aan voor telefoonmonopolie
Mobile21.03.2024
De EU doet onderzoek naar Apple’s keuzes voor de App Store
Mobile19.03.2024
iOS-apps download je straks direct vanaf een website
Mobile08.03.2024
Een verre reis? Na een maand stopt je iPhone met app-updates
Van alternatieve appwinkelsVerder lezen over Europa
Marketing01.04.2024
Microsoft gaat het doen: Teams en Office scheiden
Technology28.03.2024
De grootste hyperloop van Europa ligt in Nederland
Mobile21.03.2024
De EU doet onderzoek naar Apple’s keuzes voor de App Store
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Technology05.03.2024
Europa geeft Apple gigaboete van 1,84 miljard door Spotify
Social Media19.02.2024
TikTok verslavend? De EU gaat het uitzoeken
Mobile26.01.2024
Je kunt straks apps sideloaden op je iPhone: dit betekent het
Nieuws17.01.2024