Zet ook 'Bob' eens in het zonnetje

Zet ook 'Bob' eens in het zonnetje

Vorig artikel Volgend artikel

Na 15 jaar trouwe dienst, is het hoog tijd om Bob eens in het zonnetje te zetten. Het aantal overtreders is - mede dankzij Bob - de afgelopen jaren gehalveerd. Volgens TeamAlert is een stukje waardering dan ook wel op zijn plaats. Daarom lanceert de jongerenorganisatie vandaag de video ‘Beloon je Bob!’, waarin Bob na een verantwoorde nacht eens even in het zonnetje gezet wordt.

Campagne

Ondanks dat de Bob-campagne zijn waarde inmiddels meer dan bewezen heeft, valt er op het gebied van verkeersongevallen- en doden nog veel winst te behalen. Dat was al langer bekend, maar de verontrustende cijfers die vorige week vanuit het CBS naar buiten kwamen, onderschreven dit nog maar eens.

Het aantal verkeersdoden steeg voor het tweede jaar op rij, van 621 naar 629. Daarnaast is er in de leeftijdsgroep tussen de 20 en 30 jaar een stijging van maar liefst 14% te zien als het gaat om dodelijke slachtoffers.

Cijfers terugdringen

Directeur-bestuurder Henk Schravemade zegt daarover het volgende: "Wij balen ontzettend van deze cijfers en het spreekt dan ook voor zich dat wij ons de komende jaren er hard voor willen maken dat deze weer terug worden gedrongen. De Bob-campagne helpt bij het voorkomen van ongevallen, het aantal alcoholovertreders is de afgelopen 15 jaar tenslotte niet voor niets gehalveerd."

TeamAlert wil Bob graag bedanken voor zijn bewezen diensten en de impact die de campagne gehad heeft, daarom is het nu tijd voor een video. #beloonjebob

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies