Advertising11.05.2017

Sparen voor een reis door de ruimte met André Kuipers bij Albert Heijn


Speciaal voor kinderen

Vanaf maandag gaat er bij Albert Heijn een bijzondere nieuwe spaaractie van start. De spaaractie wil kinderen spelenderwijs kennis leren maken met ruimtevaart. Een gratis AH Ruimtevaart App, 160 ruimtevaartplaatjes met feitjes en weetjes (waarvan 23 met VR/AR-technieken), een speciaal album waar de plaatjes in verzameld kunnen worden en een speciale VR-bril zijn allemaal vanaf maandag verkrijgbaar bij Albert Heijn.

1920_reisdoorderuimtekinderenbeleving
1920_reisdoorderuimtekinderenbeleving

Het is een initiatief van André Kuipers, die Albert Heijn benaderde met het idee.

André: “Dit jaar bestaat ruimtevaart 60 jaar, een mooie gelegenheid om met dit thema groots uit te pakken. Zelf heb ik een Albert Heijn verzamelalbum over techniek uit 1953, een tijd waarin ruimtevaart nog niet eens bestond. Vanuit mijn missie om kinderen te laten zien hoe boeiend ruimtevaart, wetenschap en techniek zijn en hoe kwetsbaar onze planeet is, heb ik Albert Heijn benaderd met de vraag of ze een spaaractie rondom ruimtevaart en duurzaamheid interessant zouden vinden. Dit past in hun prachtige, jarenlange traditie. Ik ben er trots op dat we samen deze campagne hebben kunnen vormgeven en hoop dat veel kinderen er op speelse wijze veel van zullen leren.”

reisdoorderuimtepackagefront
reisdoorderuimtepackagefront

Educatie staat bij spaaractie centraal. Het doel is om kinderen te laten zien hoe interessant ruimtevaart, wetenschap en techniek is. Met VR krijgen kinderen zelf de mogelijkheid om virtueel de ruimte in te gaan met André Kuipers. In AR gaan kinderen samen met André naar verschillende plekken van het zonnestelsel.

Duurzaamheid is een ander belangrijk thema bij de spaaractie. Hoe kwetsbaar is onze planeet en wat kunnen we zelf doen om verstandig met de aarde om te gaan? De plaatjes spelen in op thema’s als ‘Leven en werken in de ruimte’ ‘Wat doen astronauten’, ‘Welke rol heeft ruimtevaart in ons dagelijks leven’ Ons zonnestelsel en ‘Het heelal’.

reisdoorderuimtespacexspaarboek
reisdoorderuimtespacexspaarboek

De actie gaat aanstaande maandag – 15 mei – bij Albert Heijn van start. Bij iedere tien euro aan boodschappen ontvang je een pakje met vier ruimtevaartplaatjes. In totaal zijn er 160, waarvan 23 met VR/AR-beleving. Speciale kartonnen VR-brillen zijn te koop voor €2,49 en het verzamelalbum koop je voor €,099 en is de eerste week van de actie gratis bij aankoop van de bonusaanbieding op de voorkant van de folder. De bijbehorende app is vanaf maandag gratis te downloaden.

Annemerel de Jongh

Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen

Verder lezen over AH

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Hieronder deel ik een bewezen strategie voor het besparen van vele honderden euro's per jaar op boodschappen. Het vergt slechts een iets verder vooruit kijken dan de dagelijkse of wekelijkse boodschappen. Per persoon kan...

Nieuws04.03.2024

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Boodschappen rekenen we al 35 jaar af met de pinpas

Deze week is het 35 jaar geleden dat betalen met de pinpas bij Albert Heijn mogelijk werd gemaakt door ING (voormalig Postbank). Toen een noviteit, nu de normaalste zaak van de wereld. Toenmalig minister van Financiën...

Nieuws20.11.2023

Boodschappen rekenen we al 35 jaar af met de pinpas

in 1988 had Albert Heijn de primeur
Robots doen de boodschappen in nieuwe Home Shop Center van Albert Heijn

Volgende opent het nieuwe, gemechaniseerde Home Shop Center (HSC) van Albert Heijn. Hier rollen de potten pindakaas en tubes gel in bakken automatisch over een ingenieus, geautomatiseerd netwerk van rails om bij elkaar t...

Nieuws27.10.2023

Robots doen de boodschappen in nieuwe Home Shop Center van Albert Heijn

We koken veel uitgebreider tijdens deze toch bijzondere kerst

Dit jaar geeft Nederland een heel andere invulling aan de feestdagen. Door corona zijn alle plannen anders. De grote focus ligt nu op thuis, het spreiden van kerst over meerdere dagen en het vieren in kleinere gezelschap...

Lifestyle27.11.2020

We koken veel uitgebreider tijdens deze toch bijzondere kerst

Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten

De Ster Gouden Loeki is een jaarlijkse publieksprijs voor de beste commercial. Ondanks dat we met z'n allen steeds vaker on demand kijken naar tv-programma's, worden er gelukkig nog genoeg mooie commercials gemaakt. De l...

Advertising31.01.2020

Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten

De mooiste en beste commercials
Albert Heijn heeft een nieuwe ‘supermarktmanager’ gevonden

Eindelijk heeft Albert Heijn een opvolger gevonden voor de bekende supermarktmanager Harry Piekema. Ilse heet ze en we gaan haar de komende tijd regelmatig zien op tv. De nieuwe hoofdrolspeelster is net als Harry superm...

Advertising27.09.2019

Albert Heijn heeft een nieuwe ‘supermarktmanager’ gevonden

Opvolger Ilse in nieuwe commercials te zien
Albert Heijn laat bezorgrobot rijden op High Tech Campus in Eindhoven

Werk je op de High Tech Campus in Eindhoven? Dan kun je in week 29 en 30 (tussen 15 en 26 juli) je lunch door een robot laten bezorgen. Dit meldt een woordvoerder van Albert Heijn aan de website Distrifood. De volautomat...

Nieuws26.06.2019

Albert Heijn laat bezorgrobot rijden op High Tech Campus in Eindhoven

Picnic wint marktaandeel ten koste van Albert Heijn

Het gaat goed met online supermarkt Picnic. Meldden we eerder dit jaar al dat ze het snelst groeiende bedrijf van Nederland zijn, nu blijkt dat ze daardoor zelfs AH van de online troon stoten. Picnic wint in hoog tempo m...

Nieuws13.05.2019

Picnic wint marktaandeel ten koste van Albert Heijn

Markt voor online boodschappen groeit