Het succes van tekstuele advertenties verklaard

Vorig artikel Volgend artikel
1176715196call_feature_us

Cowboy Paul schrijft op Molblog: Als ik een gokje mag wagen, denk ik dat minimaal 50% van het advertentie budget op internet opgaat aan tekstuele advertenties. Vanwaar dit succes? De gemiddelde marketeer vindt deze manier van adverteren inferieur, een visueel drama en zeker niet sexy (je zult er geen SpinAward mee winnen).

Maar als de consument van tegenwoordig de dictator is, is het wellicht goed om af te vragen waarom die tekstadvertenties zo populair zijn en alle pop ups/overs en banners allerminst tot de verbeelding spreken van de consument.

Volgens Paul Coggins van Zanox kan een banner nog zo mooi of creatief zijn, maar de gemiddelde Internetter ziet zichzelf niet als consument. Hij is namelijk op zoek naar informatie, weet ogenschijnlijk ook hoe hij deze moet vinden en navigeert dus gericht over het web. Banners daarintegen leiden af en zorgen ervoor dat je op een plek komt waar je eigenlijk niet wilt zijn. Tekstuele advertenties zijn dus een welkome aanvulling en worden gezien als advertenties op maat die leiden naar relevante informatie.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies