Webstats niet te vertrouwen?

Vorig artikel Volgend artikel
1173867745webstats

De statistieken over het aantal advertentievertoningen zijn niet echt betrouwbaar, dat is althans de conclusie van een Amerikaans onderzoek onder adverteerders en mediabureaus. Adverteerders zouden veel meer geld besteden aan online marketing als er betere en onafhankelijke metingen zouden zijn.

Onderzoeksbureau NSON heeft een vragenlijst gestuurd naar adverteerders, mediabureaus en reclamebureaus. Van alle adverteeders die aan het onderzoek meededen denkt 56% wel eens betaald te hebben voor ad-impressies die niet zijn getoond. Onder de bureaus is het wantrouwen net iets groter 58%.

Waar zowel de bureaus als de adverteerders behoefte aan hebben is een onafhankelijke derde partij die het site-bezoek en de advertentie-impressies meet. 70% zegt dat onafhankelijke metingen belangrijk zijn voor hun organisatie. Een nog groter percentage zegt dat deze de komende jaren alleen nog maar belangrijker gaat worden.

Via

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies