Google test TV Ads

Vorig artikel Volgend artikel
Google test TV Ads

Nadat Google is begonnen met het verkopen en doorplaatsen van advertenties in kranten, radio en billboards, is nu TV aan de beurt. De Wall Street Journal schrijft dat Google test met TV commercials die de zoekgigant verkoopt en vertoont bij de kabelaar Astound Broadband in California.

Forbes geeft de volgende verklaring: "Internet search advertising is a $15 billion business, of which Google has a two thirds share. However, TV advertising in the U.S. is a $54 billion market." In de test kopen adverteerders commercials op basis van een veilingsysteem, zoals ook gebruikelijk is bij Google AdWords.

Maar aangezien dit advertentiesysteem en de bijbehorende techniek nog in de kinderschoenen staat, is het waarschijnlijk dat de biedingen en advertenties handmatig worden afgehandeld door mensen bij Google i.p.v. een volledig geautomatiseerd veilingsysteem zoals Google nu ads online verkoopt.

De zoekgigant is hard op weg om haar missie, alle informatie wereldwijd te ordenen en voor iedereen en overal toegankelijk en bruikbaar te maken, te vervullen. Binnen enkele jaren, als media zoals Televisie en Internet versmelten, zou Google best TV programma's doorzoekbaar kunnen maken en gerelateerde advertenties tonen bij de content die jij tot je neemt; of het nou audio, video, beeld of tekst is.

Eduard Blacquière

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies