Media bureaus hebben te weinig online kennis

Vorig artikel Volgend artikel
1173180296BVA

60% van de adverteerders is niet tevreden over de kennis en het adviesniveau van media bureaus betreffende online advertising. Dat is gebleken uit een onderzoek van de Bond van Adverteerders.

Televisie wordt nog altijd gezien als het belangrijkste mediumtype voor het realiseren van communicatiedoelstellingen. Internet heeft wel stevig de tweede plaats in handen, het grootste deel zal opgaan aan online display advertising en SEM maar ook redactie op weblogs en streaming video komen eraan.

De resultaten van de enquête tonen wel aan dat internet volwassen is geworden. De BVA moedigt al enige marktpartijen aan om te professionaliseren. Deskundig advies, transparante tarieven en gecontroleerde prestaties moeten adverteren op internet betrouwbaarder maken.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies