Internetreclame stijgt met 40% naar 137 miljoen

Vorig artikel Volgend artikel

Uit cijfers van IAB is gebleken dat de internetreclame in 2006 is gestegenmet 40% ten opzichte van van 2005.

De netto bestedingen bedroegen in het vierde kwartaal van 2006 41 miljoen, een groei van 38% ten opzichte van het vierde kwartaal van 2005, toen een kleine 30 miljoen euro is gemeten. De totale netto bestedingen bij deze exploitanten steeg in 2006 naar € 137 miljoen, een groei van 40 procent ten opzichte van 2005 (97,4 miljoen).

Google

De cijfers, die afkomstig zijn van Nielsenmedia, heeft de data van de meeste exploitanten gemeten (Adformatie, MSN, Veronica, Lycos, Wegener, telegraaf, enz.) en ook die van de online reclamebureaus (WebAds, Netdirect, enz.) maar de grootste partij wat betreft online reclame-exploitaite Google is niet meegeteld, mede als die van KPN en Yahoo en dus zullen de bestedingen vermoedelijk ruim boven de 250 miljoen liggen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies