Advertentiemarkt gaat gematigd groeien

Vorig artikel Volgend artikel
1164740783pwc

PriceWaterhouse Coopers voorspelt een gematigde groei van de advertentiebestedingen. In haar jaarlijkse Entertainment & Media Outlook staat dat tot 2010 de markt gemiddeld 3.6% zal stijgen. Voor Internet wordt een gemiddelde stijging van bijna 20% gecalculeerd. De totale bestedingen op internet zullen in 2010 235 miljoen euro bedragen. Voor radio, tv en buiten reclame wordt een groei van rond de 5% verwacht. De totale bestedingen komen dan uit op 1.4 Mld Euro voor radio en tv samen. De drijver voor internet is de beschikbaarheid van bandbreedte. De groei bij Radio zal veroorzaakt worden door de opkomst van digitale kanalen waardoor meer kanalen beschikbaar komen. En buitenreclame groeit als gevolg van het feit dat we meer en meer gaan reizen en tijdens deze reizen de billboards niet te missen zijn. Bovendien komen in dit segment nieuwe technieken naar voren waardoor de displays interactiever worden. De groeibij de TV komt voor rekening van grote sportevenementen zoals de Olympische spelen en het WK voetbal etc. Duidelijk is dat kranten en tijdschriften slecht marginaal groeien. De totale advertentiemarkt komt uit op ongeveer 4 miljard euro in 2010.

John T. Knieriem

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies