Online B-2-B advertising groeit sterk

Vorig artikel Volgend artikel
1163607022b-2-b U.S

De B-2-B marketeer loopt achter op zijn B-2-C collega’s qua online advertentieuitgaven, maar gaat de komende jaren meer op de golf meesurfen. Het ‘online momentum’ is volgens eMarketer terug alsof het ‘t jaar 2000 is. 98% van Amerika’s grootste B-2-B’ers heeft inmiddels een website, en 52% ziet dat als hun belangrijkste marketing-tool. De verwachte online advertentieuitgaven groeien in 2006 met 27% per jaar, aflopend tot gezonde percentages van 15% in 2010.

De B-2-B marketeer doet traditioneel veel aan B-2-B publicaties, classifieds in vakbladen en kranten, en op tv. De shift vertaalt zich online in de toename in search, classifieds en lead generation. De markt is gezond, al zijn de verschillen per branche groot. O.a. automotive is nog kwetsbaar. Wellicht dat de dollars van GM ‘ns moeten loskomen...

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies