Online verkopen komen los in Europa

Vorig artikel Volgend artikel
1163092346retail-commerce_sales_Western-Europe

In 2011 geven Europese marketeers volgens Internetretailer €83 miljard uit aan online advertenties, 8,3% van de totale spendings. Search stijgt tussen nu en 2011 door van 41% van de uitgaven naar 49%. Goed bericht is dat de aankopen zelf ook loskomen. Van een verwachte €77 miljard in 2006 naar €187 miljard in 2011.

Onder een groeiend aantal internetters – in 2005 was 49% van de Europese bevolking online, in 2011 58% - groeit ook het aantal online adverteerders die online advertising steeds zwaarder inschalen in de marketingmix. In meerdere Europese landen stijgen we in 2008 al boven de 10% uit, waaronder helaas nog geen NL.

De groeicijfers in online-verkopen van koploper U.K (12%) worden volgens de recentste schattingen van Forrester tussen 2006 en 2011 ruim overtroffen in Italië (31%) en Spanje (27%)…Lees verder

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies