De Ipod rukt op in commercials

Vorig artikel Volgend artikel
1158489873ib_ipod_hero

Dat de Ipod staat voor meer dan een mp3 speler was al duidelijk. Dit hebbedingentje van Apple staat voor jong, lauw en helemaal van deze tijd. Sinds Apple met hun versie van een mp3-speler uitkwam is de wereld van draagbare muziek geheel veranderd. iPod is niet alleen trendy, het is voor velen een deel van hun leven geworden.

Producenten van traditionele ietwat oubollige producten hebben het ding nu ook ontdekt. Supradyn heeft een nieuwe commercial voor haar product ‘vital 50+’ gemaakt. Hierin gaat een vitale vijftiger in wielrenners outfit een stukje fietsen. Om te ondersteunen dat hij helemaal van deze tijd is leent hij, voordat hij op de fiets stapt, de i-pod van zijn dochter.

De i-pod ondersteunt hier het imago van deze pillenslikkende jongere oudere en laat zien dat deze vitamine preparaten en haar gebruikers ook helemaal van deze tijd zijn. Ik ken geen apparaat uit de afgelopen 20 jaar dat een zo’n duidelijke lifestyle ondersteunend effect heeft gehad als de i-pod.

Ik ken ook geen apparaat dat zo prominent in een commercial werd gebruik als ondersteuning voor het eigenlijk te promoten product. Wie kan mij helpen aan voorbeelden uit het (recente) verleden van dergelijke producten. Ik zoek ook nog een linkje met de commercial…. .

John T. Knieriem

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies