Een markant duo

Vorig artikel Volgend artikel
1158093935sprite-zero-bottle

Bedrijven kiezen er tegenwoordig voor om promotiekosten te spreiden. Dit allemaal onder het motto samen staan we sterker, of beter gezegd samen kost het minder. Zo zijn ook Sprite en WalibiWorld op de proppen gekomen met een nieuwe campagne. Sprite is een deal met het pretpark aangegaan om Sprite Zero, een light frisdrankje, te promoten. Deze interactieve campagne laat de klant gewapend met een bekertje frisdrank plaatsnemen in een rollercoaster. Degene die na de rit de meeste frisdrank over heeft maakt kans op verschillende prijzen. Variërend van een rit in een hummer en kortingen tot T-shirts.

Joint Promotion, zoals het bovenstaande zo mooi wordt genoemd vergt naar mijn inziens volledige inbreng van beide partijen. Dit is echter niet zo. Op de website van Sprite is er de mogelijkheid om de rit met de rollercoaster virtueel te doorstaan. De regels en toebehoren worden meerdere malen genoemd en Walibi wordt neergezet als een pretpark van formaat. Gaan we echter naar de website van Walibi dan zie je al snel dat de liefde niet wederzijds is. Het logo van Sprite is in geen velden of wegen te bekennen, en een alinea over de campagne kon er ook niet af. Wel weet Walibi te vertellen dat als je kaartjes online boekt dat die dan vier euro goedkoper zijn. Eén van de prijzen die Sprite aanbiedt is een korting van vijf euro, een verschil van één euro. Is het zo dat de Nederlanse consument een marge van één euro ziet als een prijs, en valt de prijs niet helemaal in het niet door toedoen van Walibi?

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies