SMS vervangt mond-tot-mond reclame

Vorig artikel Volgend artikel
1157203822SMSAlert-a

Een interessante kijk op de manier waarop 'instant communication' technieken zoals SMS en E-mail een hele nieuwe draai geven aan de ouderwetse mond-tot-mond reclame.

Het fenomeen dat vrienden, familie en collegae die onderling praten over een nieuwe film, een middelbare school voor hun kinderen of een vakantiebestemming, of mond-tot-mond reclame, spelen al jaren een belangrijke rol bij het nemen van beslissingen of het maken van een bepaalde keuze.

De afgelopen jaren is er echter een trend in gang gezet waardoor mond-tot-mond reclame veel sneller een impact heeft op een product, dienst of evenement dan voorheen. De business die er momenteel de meeste invloed van ondervind is de filmwereld.

Sinds de komst van SMS en E-Mail kunnen de eerste mond-tot-mond recenties van een film al voor het verlaten van de bioscoopzalen op de dag van de premiere onder duizenden andere potentiele bezoekers verspreid zijn. Dat is natuurlijk goed nieuws voor films die positief beoordeeld worden, maar dubbel pech voor slechte films. Waar de studio's in het verleden nog enkele weken de tijd hadden om zoveel mogelijk bezoekers naar de bioscoop te lokken met grote reclamecampagnes voordat een flop tot het publiek doordrong, is die tijd nu verkort naar enkele uren.

Ron Smeets

Ron is mede oprichter en hoofdredacteur van Mobile Cowboys. Zijn passie voor mobiele gadgets is ontstaan aan het begin van de jaren 90 en groeit nog dagelijks....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies