IAB: "Nog dit jaar nog door de grens van 250 miljoen"

Vorig artikel Volgend artikel
1155541750iab

IAB Nederland heeft met haar 21 grootste internet exploitanten en Nielsen Media Research de netto online mediabestedingen over het tweede kwartaal van 2006 in kaart gebracht. De nettobestedingen uit online display advertenties kwamen in dit tweede kwartaal uit op 34 miljoen euro.

Deze omzet is afkomstig van duizenden Nederlandse websites, de grootste online dagbladen, webgidsen en zoekmachines (excl. paid search).

IAB Nederland-directeur Igor Beuker geeft aan: “In het tweede kwartaal van 2005 bedroegen de netto bestedingen uit online display advertenties nog € 24,2 miljoen. De groei naar € 33,9 miljoen in het tweede kwartaal van 2006, betekent een stijging van 40%.”

Beuker vervolgt: “Display advertising groeide dit kwartaal met 40%. Wereldwijd, ook in Nederland, groeien zoekmachineadvertenties met ruim 100%. De inkomsten over het tweede kwartaal van 2006 van marktleider Google en Yahoo/Overture in Nederland zijn zeker goed voor ruim € 36 miljoen.

Online display advertising aangevuld met zoekmachineadvertenties komen dus in het tweede kwartaal van 2006 uit op ruim € 70 miljoen netto. Met de wetenschap dat het vierde en beste kwartaal nog moet komen, zullen de totale netto online bestedingen in 2006 de magische grens van € 250 miljoen waarschijnlijk wel halen. Ik acht de kans zelfs groot dat die grens dit jaar daadwerkelijk doorbroken wordt.”

Founder Institute

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies