Portals groeien mee met local advertising

Vorig artikel Volgend artikel
1152292740local_business_traffic

De groei die je in local advertising vindt wordt niet alleen door de search engines opgepikt. Volgens Jupiter Research zijn portals hard bezig hun lokale directories te her-inrichten om ze advertentie-klaar te maken voor meer lokale aanbieders.

Door lokale classified's, maps, nieuws, reviews, en gouden gidsen te koppelen aan een lokale pagina wordt de focus verbreed. De combinatie van meerdere verdiepende directories op een klein onderwerp vergroten daarmee 't bestaande bereik van de portals. Hoewel uit 't onderzoek van Jupiter blijkt dat de geprinte gouden gidsen nog altijd de belangrijkste weg zijn naar een lead, zijn de online-edities al wel nummer 2. Voorafgaand aan 'n search op een lokale index, gaat in de V.S. volgens Jupiter in 30-50% een bezoek aan 'n portal vooraf.

De cijfers over de effectiviteit van local advertising zijn overigens nog niet altijd betrouwbaar. Adverteerders meten nog niet veel meer dan de CTR's van ad's, en cijfers zijn daarmee nog gebaseerd op een kleine groep.

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies