De online advertising ruimte raakt op!

Vorig artikel Volgend artikel
1151481945mckinsey-adspending-project

McKinsey in de VS voorspelt dat er een schaarste aan zit te komen voor online adverteren. De verschuiving van traditioneel adverteren naar online is evident. Nu is dat door de schaarste evident dat deze verschuiving een prijsstijging zal veroorzaken.

McKinsey heeft de huidige uitgaven aan online advertising naast de geprognosticeerde uitgaven gezet. Gecombineerd met de mogelijke ruimte die er nu en volgend jaar is. Zie grafiek voor toelichting.

De grootste schaarste wordt voor video advertenties voorspeld. Dat zijn de advertenties die je ziet voordat je een video gaat zien. Zoals McKinsey het uitdrukt: nu wordt er $ 600 miljoen aan video advertising uitgegeven. Daarmee wordt zo'n 80% de ruimte mee gevult. Terwijl de maximale verwachting is dat in 2007 $ 3.2 miljard wordt uit gegeven. En zoveel ruimte is er dan niet.

In meer en mindere mate geldt hetzelfde paid search & inclusion. En niet echt voor banners.

Daarbij komt ook nog dat de adverteerders niet blij zijn met het huidige aanbod van bureaus die traditionele én online campagnes kunnen managen. Ze missen de echte crossmediale bureaus. Ook missen ze universele crossmediale metrics voor hun campagnes, zoals vroeger de GRP's dat deden.

Tjek het verhaal zelf al hier. Gratis registratie. Of haal een login via Bugmenot.com.

M. Lens-FitzGerald

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies