Toyota's 'early branding'

Vorig artikel Volgend artikel
1150384045toyota scion

Kinderen die bij hun ouders aan de kop zeuren zijn enorm irritant, maar dat vindt Toyota niet. Die stoeiden namelijk met een campagne ter introductie van de nieuwe Scion, een auto met een hoog speelgoed-karakter, met 'early branding'.

Op de populaire interactieve community voor kids tussen de 8-15 jaar, Whyville.net, introduceerde Toyota een spelletje, waarmee de kinderen al op jonge leeftijd kennis konden maken met het merk.

In de 10 dagen dat de campagne liep, bleek de naam 'Scion' al meer dan 78.000X in de chats te zijn genoemd, en werden er virtueel ook druk exemplaren van de auto verkocht. De kinderen konden de auto naar eigen voorkeur pimpen, en langs vriendjes rijden voor een 'drive'..

Kinderen blijken sowieso gevoelig voor online product placement volgens ComScore.com. In een survey onder jonge gebruikers werd de vraag gesteld of jongeren een online spelletje niet zouden spelen, als ze wisten dat 't om 'n reclame gaat. Slechts 15% zei 'nee'.

Met de Scion-campagne, die voor zover ik weet alleen in de V.S. speelde, probeerde Toyota meer nieuwe rijders naar zich toe te trekken en tevens een publiek voor de toekomst te creeren. Volgens Toyota zelf bestaat 80% van de Scion-rijders uit klanten die daarvoor niet eerder Toyota reden. Of daar dramatische jankbuien aan vooraf zijn gegaan van fanatieke Whyville-players is niet bekend..Lees verder

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies