Microsoft's AdCenter ook voor 'offline'

Vorig artikel Volgend artikel
1149849582microsoft

Online adverteerders hebben grote behoefte aan 'n alternatief voor Google Adwords, zegt Microsoft's chief media revenue officer Joanne Bradford. Microsoft, dat begin volgend jaar start met AdCenter Nederland wil zich daarin niet alleen richten op search, maar in ieder medium advertenties gaan aanbieden, zelfs offline.

Microsoft verwacht dat Advertising een grotere inkomstenbron wordt dan OS. In-game-advertising en mobile ad's moeten daar sterk aan bijdragen. Daarom nam 't bijvoorbeeld al eerder in-game-platform Massive over. Deze week berichtte MarketingVox dat er ook wordt gepraat met Third Screen Media, een partij die advertising naar mobile games en streaming mobile video wil brengen.

Door te partneren met een partij als Third Screen Media ligt 't voor de hand dat Microsoft mobile en in-game-advertising vroeg of laat onderbrengt in AdCenter. AdCenter, dat in de V.S. al online is, krijgt daarmee een multimediaal karakter.

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies