Kiest Pearle een andere koers?

Vorig artikel Volgend artikel
112616093416182

De commercials van Pearle zijn uniek. Twee acteurs gaan steeds opnieuw de verkleedkast in, om er weer uit te komen als strandtenthouder, reclameman, ziekenverzorger of actievoerder. Erg grappig. Maar waarschijnlijk ook vrij effectief, omdat de makers altijd veel tijd en ruimte hebben vrijgemaakt voor het communiceren van de boodschap (vrijwel altijd een actie).

Maar ’t lijkt erop of ze bij Pearle hebben gekozen voor een andere koers. Want sinds vorige week is er een nieuwe commercial op de buis, zonder de twee acteurs. Op zich is nog te begrijpen dat je na enkele jaren afscheid neemt van een creatief concept. Maar kom dan met iets goeds! Nou nee .

TBWA/Neboko Campaign heeft een nieuwe filmpje gemaakt waarin clown Boris de hoofdrol speelt. De grap zit ‘m erin dat die clown zo stuntelt omdat hij een fikse oogafwijking heeft. En daar kan Pearle natuurlijk wat aan doen. Op zich is het concept leuk bedacht, maar dat is het probleem ook niet. Pas echt ‘verkeerd’ aan dit grappig bedoelde filmpje is het gemis aan een echte boodschap. Waarom moet ik als brildragende Nederlander nu naar de Pearle rennen? Wie het weet mag het zeggen...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies