Opel-reclame nekt Collina

Vorig artikel Volgend artikel
1125342086collina

Pierluigi Collina is een merk op zich. Een vormgeving die je niet snel vergeet en een charisma waar menig politicus jaloers op is.

Helaas is zijn populareit ook zijn achilleshiel gebleken, want door zijn optreden in een commercial van Opel heeft hij het protocol niet goed gevolgd. Hij kreeg per telefoon wel toestemming van de scheidsrechtersbaas om in zee te gaan met General Motors, maar heeft verzuimd hier ook een schriftelijke bevestiging van te krijgen.

Het reclamecontract leverde hem 800.000 euro op, maar het kostte hem de schijn van objectiviteit omdat Opel nu eenmaal de sponsor is van AC Milan.

Collina had het komende seizoen eigenlijk al niet meer mogen fluiten omdat hij met zijn 45 jaar de leeftijdsgrens heeft overschreden. De Italiaanse voetbalbond paste de regels echter aan, waardoor hij nog een jaar uitstel heeft gekregen.

Founder Institute

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies