Google wordt Microsoft wordt IBM

Vorig artikel Volgend artikel
1124964468google.184.1

Het lijkt alsof het medianieuws voornamelijk door Talpa (in Nederland dan) en Google (wereldwijd) gedomineerd wordt. Beide PR-machines draaien op volle kracht om nieuwe programma's of features flink veel aandacht te geven.

Gisteren in de New York Times echter een stuk dat niet lijkt geregiseerd vanuit Mountain View.

In het artikel wordt Google met Microsoft vergeleken waar het hun reputatie betreft. Journalist Gary Rivlin suggereert dat die van Google min of meer 'over the hill is'. Aan het woord komt Max Levchin, een van de oprichters van PayPal: "Google still has a long wick of good will to burn off... but I'm surprised at how fast the company's reputation is changing."

Ook wordt in herinnering geroepen dat het succes van Microsoft een bijkomend effect had van afkeer voor de reus en een fanatieke voorliefde voor de underdogs.

Joe Kraus (Excite) weet de publieke perceptie als volgt te verwoorden: "Microsoft is becoming I.B.M. and Google is becoming Microsoft."

Ik denk niet dat deze houdig van toepassing is op de huidige Europese opinie. Het artikel gaat voornamelijk over de incrowd van Silicon Valley, maar het nodigt toch uit te filosoferen wie de 'nieuwe google' wordt".

Founder Institute

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies