Maar ik wil helemaal geen reclame

Vorig artikel Volgend artikel
1123358910tivo

Het in Amerika zeer populaire TiVo dankt zijn succes aan het 'slim opnemen' van televisieprogramma's. Zo kun je zelf bepalen wat je wilt zien en TiVo zet het keurig op een harde schrijf voor je. Maarten schreef hier al eerder over.

Het lijkt de nachtmerrie van reclamebureaus die bang zijn dat hun dure filmpjes worden doorgespoeld. Toch heeft TiVo voor hen goed nieuws.

Adverteerders staan in de rij voor de nieuwe functionaliteit, genaamd 'direct response TV advertising'. Deze zorgt ervoor dat kijkers die een commercial doorspoelen een pop-up-scherm bovenin het scherm te zien krijgen. Deze popup bevat een logo of een slogan die hen moet verleiden te klikken voor meer info.

General Motors heeft meegedaan met een pilot in Philadelphia en meldt dat het 125.000 click-throughs telde die weer leidden tot zo'n 400.000 minuten van extra reclame filmtijd.

Ik heb er een beetje een dubbel gevoel over. Een commercial doorspoelen, maar wél op de adverteerder klikken? Dat is hetzelfde als de krant doorbladeren en alleen de logo's uitknippen...

Founder Institute