Uitgevers struikelen over crossmediaal geld verdienen

Vorig artikel Volgend artikel
1119477136crossmedia

Terwijl diverse commerciële mediapartijen buiten het uitgeversvak inmiddels een groot deel van hun omzet uit internet halen, zijn traditionele uitgevers vaak nog niet zover.

We worden in de mediawereld al zó lang geconfronteerd met de term ‘multimediale campagne’, dat we het idee hebben dat multimedialiteit bij adverteerders inmiddels wel aan de orde van de dag is. In de praktijk blijkt dat tegen te vallen. Met name aan de sales-kant zijn on- en offline nog grotendeels gescheiden werelden. ‘Je kan wel zeggen dat het businessmodel van een uitgever die zowel print uitgeeft als online activiteiten ontplooit, niet werkt.’, aldus Bas Seelen van AdLink .

Paul Molenaar, directeur van Ilse, gelooft niet in de formule van multimediale campagne's: ‘Het gaat om verschillende focusgebieden. Het is onmogelijk tegelijkertijd significante business te draaien in print en online. (Bron: InCT.nl)

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies