Jongeren kijken minder TV en luisteren minder naar de radio. Reden: ze hebben internet. Volgens het European Interactive Advertising Association (EIAA) kijkt 46% van de 15-24 jarige minder televisie en luistert 22% minder naar de radio vanwege internet.
Eenderde leest minder boeken en kranten vanwege de mogelijkheidheid om dit ook online te vinden. De jeugd spendeert 24% van haar mediatijd online, dit tegen een Europees gemiddelde van 20%. Televisie en radio zijn (nog) wel populairder met respectievelijk 31% en 27%.
Verder lezen over Televisie
Entertainment28.03.2024
4 dingen die je moet weten als je aan een tv-programma meedoet
Gadgets15.03.2024
Vijf veelgestelde vragen over tv’s beantwoord
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Gadgets12.03.2024
Schermen veroorzaken communicatie-achterstand bij kinderen
Gadgets11.03.2024
TV kopen? Dit is het verschil tussen LCD, OLED, QLED en mini-led
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Entertainment02.03.2024