Innovatie vs creatie

Vorig artikel Volgend artikel
1118467412skin_deep2

Reclamemakers zijn niet innovatief. Vaak recyclen ze oude ideeën op een creatieve manier.

Als het éne merk een cabaretduo inhuurt (Gamma), kun je wachten op de commercials waarin een ander duo opduikt; Kanis en Gunnink, Eneco.

Er zijn ook voorbeelden waarin niet een idee, maar een stijl worden gekopieerd. Zie bijvoorbeeld de TellSell-benadering van de Cilit Bang, of de stomme film van AH.

Maar soms kom je juweeltjes van nieuwe ideeën tegen. Zo las ik afgelopen week over een bedrijf in Vancouver dat is begonnen met skinvertising. Het lichaam als medium, over 'living the brand' gesproken.

Over het ethische aspect kun je twisten, maar dit bureau weet in ieder geval hoe je aan klantbinding doet. Ik begrijp nu ook de vertaling van het Engelse woord 'brand' naar het Nederlandse 'merk' beter... brandmerken!

Founder Institute

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies