Uitgaven aan mobiele advertenties stijgen dit jaar met 83% in de VS

Uitgaven aan mobiele advertenties stijgen dit jaar met 83% in de VS

Vorig artikel Volgend artikel

De uitgaven aan mobiele advertenties blijven toenemen, en uit nieuwe gegevens van eMarketer blijkt dat de uitgaven die dit jaar aan mobiele advertenties besteedt worden in de VS hoger zal zijn dan de uitgaven van advertenties voor krant, tijdschrift en radio.

De verwachte groei voor mobiele advertenties (gericht dus op smartphones en tablets) zal zo'n 83% zijn, een stijging van of $8.04 miljard dollar ten opzichte van 2013. Tegen het einde van dit jaar zal mobiel goed zijn voor bijna 10% van alle advertentie-uitgaven, en daarmee kranten, tijdschriften en radio dus voorbij gaan met nu alleen nog TV en desktops/laptops voor zich.

De toename in mobile advertising komt voornamelijk door het feit dat consumenten steeds meer en meer tijd doorbrengen op hun tablets en smartphones. Uit een recente schatting, eveneens van eMarketer, spenderen Amerikaanse volwassenen dit jaar gemiddeld 2 uur en 51 minuten per dag aan mobiele apparaten. In 2013 was het gemiddelde dagelijkse gebruik op mobiele apparaten en op desktop nog gelijk met beide goed voor 2 uur en 19 minuten. Maar desktop is dalende met nog 2 uur en 12 minuten, terwijl mobiel dus flink stijgt.

Uitgaven aan mobiele advertenties stijgen dit jaar met 83% in de VS

Mooie cijfers dus, maar wel gericht op de VS. Hoe deze verhoudingen in Nederland (of Europa) liggen is nog onduidelijk maar die vraag staat uit. Zijn er al markteers die meer budget in mobiel steken dan in desktop, tv, radio of kranten/tijnschriften? Laat het hieronder weten in de reacties.

[Afbeelding © Fotolia]

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies