Facebook heeft gisteren een overeenkomst afgesloten met de derde grootste advertentiepartij ter wereld, Publicis Groupe. Verdere informatie is nog niet naar buiten gebracht, maar via Ad Age wordt beweerd dat het partnerschap zo’n 500 miljoen dollar waard is.
De CEO van Starcom MediaVest Group, Laura Desmond, heeft de onderhandelingen geleid. Volgens haar ligt de focus van de deal op het samen bedenken van advertenties rondom data, video en afbeeldingen. Ook Instagram vormt hier een belangrijk onderdeel van. Wel ligt de focus voorlopig op Noord-Amerika, global expansion moet nog besproken worden.
Facebook is al langer van plan om de online advertising mogelijkheden aan te passen en flink om te gooien. Samen met Publicis Groupe is Facebook in staat om grote veranderingen waar te maken.
Deal al langer onderweg
Ad Age heeft kenbaar gemaakt dat zowel Facebook als Publicis Groupe al een aantal maanden in bespreking waren. Publicis Groupe heeft een uitgebreide inside look gekregen in de data van Facebook en het Facebook Ads Performance gedeelte om dit uiteindelijk te koppelen aan het eigen mix-modeling platform. Wat dit partnerschap precies zal brengen, is nog onduidelijk. Wel wordt gedacht dat door de fusie Instagram speciale ad units en content zal krijgen in de toekomst.
Niet de eerste grote partij voor Publicis Groupe
De Publicis Group waarvan het hoofdkantoor zich in Parijs bevind, is een groot internationaal reclame- en communicatieadviesbedrijf. Eerder werkte de reclamegigant al samen met partijen als Allstate, American Express, Coca-Cola, General Motors, McDonald’s en Samsung.
[Afbeelding © Fotolia]
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023