De 3 meest gedeelde Super Bowl Ads

Vorig artikel Volgend artikel
De 3 meest gedeelde Super Bowl Ads

4 miljoen dollar voor 30 seconde 'airtime', dan heb je het natuurlijk over de commercials tijdens de Super Bowl. Nieuwe data van Unruly Media laat zien welke adverteerders het meeste waar voor hun geld hebben gekregen op gebied van social. Met 5.247.031 shares staat het filmpje van Volkswagen: The Force met afstand op plaats 1.

Het onderzoek toont verder aan dat 60% van de meest gedeelde TV-spotjes al uitgebracht zijn voor de wedstrijddag, en in de top 10 staan 3 film-trailers (waarvan 2 uit de Fast and Furious reeks).

Steeds meer publiek trekt naar online, ook bij de Super Bowl, en dus wordt het ook voor de merken en adverteerders belangrijk om deelbare ads te maken die langer duren dan de 30 seconde tijdens Super Bowl Sunday. Vorig jaar al werden alle Social tv records verbroken. De verwachting is dat er dit jaar meer dan 100 miljoen mensen kijken!

Op 1 met meer dan 5 miljoen shares: The  Force van Volkswagen.

Op 2 met meer dan 3,3 miljoen shares: Budweiser met hun 9/11 tribute.

 

En op 3 wederom Budweiser (2,73 miljoen shares): Brotherhood (2013).

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies