Van vreemde naar vriend met Samsung

Vorig artikel Volgend artikel
Van vreemde naar vriend met Samsung

De nieuwste campagne van Samsung voor de Galaxy S4 verbindt mensen op basis van gedeelde interesses. Kunnen likes tot nieuwe vriendschappen leiden? Samsung onderzoekt het met Like Companions; een activatiecampagne die mensen op basis van Facebook-likes verbindt. 

De campagne maakt het mogelijk om je eigen Facebook-likes met die van iedereen te vergelijken. Zo kunnen gebruikers eenvoudig inzicht krijgen in hun huidige vriendengroep en mogelijk zelfs nieuwe vrienden ontdekken. Want gedeelde interesses vormen de ideale basis voor een vriendschap.

Op Likecompanions.com melden deelnemers zich aan met hun Facebook-account. Vervolgens worden persoonlijke likes vergeleken met die van vrienden en alle andere deelnemers. De personen met de meeste overeenkomsten worden bestempeld als Like Companion. Deelnemers zien eigen vrienden direct en kunnen onbekenden groeten. Groet die persoon terug, dan wordt elkaars Facebook-profiel getoond. Vervolgens is het aan hen of daar een (Facebook)vriendschap uit vloeit. 

Meer content

Arjan van de Steeg

Arjan is oprichter van Instagram Agency Filter en First, een bureau gespecialiseerd in influencer marketing.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies