Advertising20.08.2013

In Zweden is de eerste mobiele voice-ad campagne van start gegaan


in-zweden-is-de-eerste-mobiele-voice-ad-.jpg
in-zweden-is-de-eerste-mobiele-voice-ad-.jpg

Widespace, een van de Europese marktleiders op gebied van premium mobile advertising daat een samenwerking aan met Nuance Communications voor Nuance Voice Ads. De eerste voice ad-campagne is afgleopen week van start gegaan in Zweden van start. De campagne draait op de app van Expressen, een populair Zweeds dagblad, en Tv24, een TV-gids. 

Widespace heeft de stemherkenningstechnologie van Nuance geïntegreerd als onderdeel van haar mobile advertising-platform voor iOS en Android. Adverteerders hebben hierdoor nu de mogelijkheid om interactieve en onderhoudende spraak gestuurde advertenties te creëren binnen mobiele advertenties. 

Smartphones bieden mogelijkheden tot interactie die andere media niet kunnen bieden,” zegt Keith Ta, Head of Sales Nederland bij Widespace. “Het is onze visie om continu te werken aan betere gebruikerservaringen, wat uiteindelijk tot betere advertentieresultaten moet leiden. Door de tweezijdige communicatie biedt spraakinteractie gebruikers een memorabele en boeiende ervaring. Na deze start in Zweden gaan we dit nieuwe advertentiemodel ook snel aanbieden in Nederland.”

“We zijn verheugd dat Widespace heeft gekozen voor Nuance Voice Ads,” is de reactie van Mike McSherry, VP advertising bij Nuance Mobile. “Door samen te werken met Widespace hebben we een aantrekkelijke mobile gespreksadvertentie kunnen ontwikkelen voor een groot consumentenmerk. Met ondersteuning voor meer dan veertig talen voor zowel stemherkenning als text-to-speech, kijken we uit naar het aanbieden van nog meer spraak gestuurde advertenties aan mobiele consumenten wereldwijd.”

Verder lezen over Mobile Advertising

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem

Vodafone, Telefonica, Orange en Deutsche Telekom (T-Mobile) zijn van mening dat consumenten mobiel nog niet genoeg bestookt worden met advertenties. Daarom gaan de vier telecomproviders samen een nieuw advertentiesysteem...

Advertising13.02.2023

Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem

Mobiele rekening betalen met gamen en advertenties

In Amerika heeft een mobiele provider, Boost Mobile, het plan opgevat om klanten de mogelijkheid te geven (een deel van) hun mobiele rekening af te rekenen door het spelen van games en kijken naar advertenties. Nieuw is...

Mobile16.05.2022

Mobiele rekening betalen met gamen en advertenties

Amerikaanse provider wil korting geven in ruil voor diensten
WhatsApp experimenteert met ‘Gouden Gids’ functie

Tientallen jaren was de papieren Gouden Gids dé bron voor iedereen die op zoek was naar een bedrijf in de buurt. Dat internet, en dan met name Google, die taak al lang heeft overgenomen moge duidelijk zijn. De papieren...

Social Media17.09.2021

WhatsApp experimenteert met ‘Gouden Gids’ functie

Straks niet alleen reclame, maar ook een bedrijvengids in de chat-app
Spotify komt met nieuwe optie voor video-ads

De populaire streamingdienst Spotify komt met een optie voor adverteerders om video-ads op het platform te plaatsen. De mogelijkheid is vanaf nu beschikbaar op Spotify Ad Studio, het self-service platform voor adverteerd...

Video18.06.2020

Spotify komt met nieuwe optie voor video-ads

Programmatic advertising groeit ook in 2018 gewoon door

Tegen alle verwachtingen in heeft de implementatie van de General Data Protection Regulation (GDPR) dit jaar niet geleid tot een zichtbare negatieve impact op de omzet van programmatic advertising. De groei van de markt...

Advertising11.10.2018

Programmatic advertising groeit ook in 2018 gewoon door

Voor 14 dollar per maand geen advertenties op Facebook?

Facebook ligt onder vuur refererend aan het recente dataschandaal Cambridge Analytica. Mede hierdoor is de discussie over het inkomstenmodel in volle gang. Volgens een berekening van Amerikaanse media zou iedere gebruike...

Social Media18.04.2018

Voor 14 dollar per maand geen advertenties op Facebook?

Google Chrome past deze maand regels Coalition for Better Ads toe

Online uitgevers: opgelet! Later deze maand past webbrowser Google Chrome de regels voor bannerformaten van de Coalition for Better Ads toe. Wie een niet-toegelaten formaat gebruikt, loopt het risico dat geen enkele bann...

Advertising06.02.2018

Google Chrome past deze maand regels Coalition for Better Ads toe