1 miljoen adverteerders op Facebook

Vorig artikel Volgend artikel
1 miljoen adverteerders op Facebook

Facebook kondigde gisteren een nieuwe mijlpaal aan: 1 miljoen actieve adverteerders. Een actieve adverteerder is iemand die in de afgelopen 4 weken op Facebook geadverteerd heeft. Dit zijn grote multinationals, maar juist ook voor lokale bedrijven is Facebook een geschikt advertentieplatform. 

De volgende Europese statistieken laten zien hoe kleine bedrijven met Facebook in staat zijn om klanten en bezoekers te bereiken:

- 1,2 miljard contacten tussen personen en lokale bedrijven (gemeten op 1 april).
- In 1 week 270 miljoen views voor lokale bedrijfspagina's (gemiddelde van 1 tot 28 maart 2013).
- In 1 week 8 miljoen reacties op pagina's van lokale bedrijven (gemiddelde van 1 tot 28 maart 2013).
- 61% van de maandelijks actieve gebruikers is verbonden met ten minste 1 lokale bedrijfspagina (gemeten op 31 maart).

Maar hier blijft het niet bij. Facebook verbetert het mobiele platform voortdurend, ook voor adverteerders. Op dit moment is Facebook bezig met het vereenvoudigen van het advertentie-aanbod voor adverteerders zodat het makkelijker in gebruik en actie-gerichter zal zijn.

Dan Levy, Director Global Marketing Solutions bij Facebook, sprak maandag exclusief met Jennifer Saba van Reuters.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies