Advertising04.06.2013

comScore breidt Audience Measurement in Nederland uit


comscore-breidt-audience-measurement-in-.jpg
comscore-breidt-audience-measurement-in-.jpg

comScore maakt vandaag bekend dat het een volledig pakket analyseservices voor publieksmetingen en advertentieanalyses in Nederland op de markt wil brengen. Deze aankondiging volgt op de succesvolle lancering van het comScore MMX Multi-Platform in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië en op het wereldwijde succes van validated Campaign Essentials. Na het uiteenvallen van STIR, het joint industry committee voor online metingen, biedt comScore zijn analyseservices voor audience measurement en advertising analytics nu rechtstreeks aan op de Nederlandse markt.

Joris Goossens, Sales Director Nederland bij comScore, zegt hierover: “comScore heeft de ambitie om de Nederlandse markt te voorzien van een uitgebreid en nauwkeurig meetplatform voor het digitale publiek en informatie te leveren over de effectiviteit van digitale advertentiecampagnes. De Nederlandse media-eigenaars en kopers zitten er om te springen.

Na de overname van web-analyticsprovider Nedstat uit Amsterdam in 1996 is comScore een toonaangevende digitale business-analytics provider op de Nederlandse markt geworden. Het biedt een breed scala aan digitale diensten, zoals web analytics, audience measurement en advertising effectiveness oplossingen.

comScore wil het aanbod op de Nederlandse markt vanaf september 2013 uitbreiden met:

– een upgrade van comScore MMX: Online internetmetingen voor alle mediaproperties, met versterking van het online comScore-panel. De verbeteringen bestaan uit ontwikkeling in audience-samenstelling, uitgebreidere demografische gegevens en meer accurate demografische en behaviorale weging door middel van een nieuwe enumeration survey en targets op basis van algemeen onderzoek.

– een upgrade van comScore validated Campaign Essentials (vCE): Een geverifieerde evaluatie van het publiek van reclame-uitingen die via diverse kanalen, zoals in-view advertenties, in de juiste regio, in een veilige omgeving en zonder fraude. De publieksmetingen zullen nog beter worden door aanpassingen in het online panel van comScore.

– introductie van comScore Video Metrix: Online videometingen – met vergelijkbare panelgegevens als MMX – met onder andere YouTube-partnerkanalen en geïntegreerde geavanceerde websitegerichte metingen, resulterend in betere langetermijnmetingen.

Cameron Meierhoefer, Chief operating officer bij comScore, legt uit: “Wij investeren in de ontwikkeling van onze bestaande productportfolio in Nederland zodat wij de kritische gegevens en concurrerende informatie kunnen leveren die nodig is als ondersteuning van de digitale markt.”

Van 1 juni tot en met 31 augustus 2013 biedt comScore alle ondernemingen die toegang hadden tot STIR-data ook gratis toegang tot de bestaande Nederlandse online MMX-browsing service.

Verder lezen over Stir

JIC STIR : Surfvolume in 2011 met 18% gegroeid

JIC STIR heeft vandaag nieuwe cijfers bekend gemaakt over het gebruik van internet in Nederland. In 2011 groeide het gebruik van internet met 18%. Een klein deel van deze groei wordt veroorzaakt door de toename van het a...

Online21.03.2012

JIC STIR : Surfvolume in 2011 met 18% gegroeid

STIR in zee met comScore en Intomart GfK voor nieuw bereiksonderzoek

JIC STIR heeft na wat zij zelf omschrijven als een intensieve tenderperiode van bijna anderhalf jaar, een Letter of Intent getekend met het consortium bestaande uit comScore en Intomart GfK voor de opzet en uitvoering va...

Online01.07.2011

STIR in zee met comScore en Intomart GfK voor nieuw bereiksonderzoek

STIR publiceert Internet Marktmonitor 2010

De STIR heeft zojuist via een persbericht de uitkomsten van de Internet Marktmonitor 2010 gepubliceerd. De Internet Marktmonitor is een panelonderzoek van STIR dat onder 1.000 personen het surfgedrag op alle websites reg...

Online17.03.2011

STIR publiceert Internet Marktmonitor 2010

Nederlanders zijn langer online

Vandaag zijn nieuwe cijfers over de internetconsumptie in Nederland bekendgemaakt. Daaruit blijkt dat de surfpopulatie in de eerste helft van 2010 is gestegen tot 86% tegenover 83% in 2009. Verder is de gemiddelde surft...

Online07.09.2010

Nederlanders zijn langer online

STIR Internet Marktmonitor 2009

STIR heeft de uitkomsten van de Internet Marktmonitor 2009 op haar website gezet. De Internet Marktmonitor is een panelonderzoek van STIR dat onder 1.000 personen het surfgedrag op alle websites registreert. Dit in te...

Online21.02.2010

STIR Internet Marktmonitor 2009

Nieuwe Directie voor JIC STIR

Het bestuur van JIC STIR heeft Frans Kok benoemd tot directeur. Frans Kok is in het verleden onder meer werkzaam geweest bij Intomart GfK en is sinds 1 juni als onafhankelijk adviseur werkzaam in de mediabranche.Na de vo...

Online13.07.2009

Nieuwe Directie voor JIC STIR

STIR wordt JIC STIR

Op vrijdag 15 mei is het STIR internetbereiksonderzoek officieel ondergebracht in een Joint Industry Committee (JIC). Dat wil zeggen dat het onderzoek vanaf nu wordt uitgevoerd onder de verantwoordelijkheid van de exploi...

Online17.05.2009

STIR wordt JIC STIR

STIR en NOM publiceren gecombineerd bereik

De Stichting Internetreclame (STIR) en het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOMmedia) publiceren binnenkort hun eerste databestand met daarin het gecombineerde bereik van print en online. Daarmee is een langgekoesterde we...

Online06.04.2009

STIR en NOM publiceren gecombineerd bereik